Kender du Årets Førstehjælper?

årets førstehjælper

Hvert år kårer Røde Kors Årets Førstehjælper, fordi vi gerne vil sætte fokus på, hvor vigtigt det er at kunne yde førstehjælp.

Når ulykker sker, kan hurtig og korrekt hjælp være med til at redde liv. Det er ofte familie, venner, kolleger eller forbipasserende der er forskellen mellem liv og død. Det er nemlig de første minutter, der er de mest afgørende for om den tilskadekomne får varige mén eller mister livet. Derfor arbejder Røde Kors for, at alle danskere skal kunne førstehjælp.

Heldigvis kan ca. 65% af den danske befolkning førstehjælp og mange danskere tøver heller ikke med at yde førstehjælp, hvis ulykken sker. Dem hylder vi hvert år ved at kåre Årets Førstehjælper. Vinderen modtager en pris på 10.000 kr. for sin flotte, livreddende indsats.

Du kan hjælpe os ved at indstille kandidater til prisen. Kender du én der har ydet livreddende førstehjælp i år 2018, og som fortjener at blive hyldet for sin indsats? Så indstil personen ved at følge linket nedenfor.

Rødekors.dk/indstil

Claus blev Årets Førstehjælper 2018. Han gik straks i gang med førstehjælp, da hans kollega, Asger, fik armen fastklemt og spist af en kartoffelmaskine.