Overrækning af Hendes Majestæt Dronningens Emblem

I går var en meget speciel dag for Røde Kors Aarhus. Vi havde nemlig æren af at kunne overbringe Hendes Majestæt Dronningens Emblem til en frivillig der har ydet en særlig, langvarig og betydningsfuld indsats i afdelingen.

På Dronningens fødselsdag, den 16. april, modtog Anny Ebbesen Hendes Majestæt Dronningens Emblem, som tak for hendes prisværdige indsats gennem 22 år hos Røde Kors Aarhus.

Anny er aktivitetsleder for Nørklerne, hvor hun strikker tøj, tæpper, dukker osv. til det gode formål. Selvom Annys hjerte banker for Nørklerne, er det ikke unormalt at møde hende i køkkenet i færd med praktiske forberedelser til folks møder. Derudover er det et vant syn at møde Anny med et smil på læben og en vandkande i hånden, når hun vander husets mange planter. Hendes imødekommenhed og hjælpsomhed mærkes af mange og er med til at gøre Røde Kors et rart sted at være.

Anny blev modtaget med flag og rød løber ved indgangen til Røde Kors Huset. Til at fejre Annys specielle dag, var 30 mand samlet om et langt bord til fællesspisning og sang. Sidste gang Dronningens Emblem blev indstillet og overrakt til en betydningsfuld frivillig i Aarhus var i 2004 og det er derfor en særlig ære for afdelingen. Bestyrelsesformand Knud Aarup overrakte den flotte pris. Han leverede en flot tale, hvor han blandt andet fortalte at, Anny er af uundværlig værdi for Røde Kors Aarhus, og at hun med sikkerhed er en rigtig ”Røde Korser.”