Røde Kors Aarhus åbner weekendcafé

Røde Kors Aarhus har valgt at starte en weekendcafé for ensomme og sårbare borgere i Aarhus og omegn. Mange væresteder og tilbud har udelukkende åbent i hverdagene, så der mangler et sted for folk at være i weekenderne. Det sted vil vi gerne tilbyde.

Tanken bag caféen er at skabe et sted, hvor medmenneskelighed, mangfoldighed og socialt samvær er i fokus. Caféen skal være et sted, hvor der er plads til ensomme, unge, gamle, frivillige, udsatte og mange andre. Med livskvalitet i fokus skal weekendcaféen indbyde til udvikling af nye venskaber, interessante samtaler og bare at være sammen med andre. Kort fortalt: caféen skal danne ramme om, at folk med forskellige baggrunde kan mødes på tværs. Det skal være et sted, hvor der er forståelse for hinandens forskelligheder, og hvor vi kan motivere hinanden til udvikling og trivsel.

Røde Kors Aarhus’ weekendcafé kommer til at holde til på Nørre Allé 32, hvor Røde Kors Aarhus’ dejlige frivillighus kommer til at danne rammerne for fire hyggelige timer én lørdag hver måned. Caféen kommer til at tilbyde kaffe og kage, og der vil være spil og andre ting man kan benytte sig af. Derudover er det også tiltænkt, at der nogle gange er underholdning, f.eks. i form af musikoptræden, foredrag, og andet der kan være relevant for brugerne af stedet.

Vi regner med at weekendcaféen åbner efter sommerferien.

Er du interesseret i at blive frivillig i weekendcaféen kan du læse mere her