Morgenmad for en god sag

Rundstykker og raslebøsser

Kunne du tænke dig en hyggelig morgen med dine venner og ekstra god samvittighed?

I år kan du melde dig som rutevært, når vi i Røde Kors Aarhus samler ind den 06. oktober.
Som rutevært inviterer du dine venner, familie, naboer eller kollegaer til morgenmad hjemme hos dig. En søndag morgen i godt selskab. Derefter går I en tur i den gode sags tjeneste på de indsamlingsruter, du har aftalt med indsamlingslederen.

#rundstykkerograslebøsser #nutellaognødhjælp

Hvad skal en rutevært?

En rutevært skal

• invitere 2+ venner, naboer, kollegaer eller familiemedlemmer forbi
  • selv købe ind til morgenmad
  • kontakte Tanja for at tilmelde sig indsamlingsruter
  • sørge for hyggen søndag morgen

Det er altså kort sagt at invitere nogle venner på morgenmad - og så aftaler du med Tanja hvilke ruter I skal på, hvor I afhenter indsamlingsbøsser og mulighederne for morgenmad, alt efter hvor mange I er.

Frisk luft og en god gåtur

Jeres morgenmadshold melder du på nogle indsamlingsruter. Ruterne hører til i forskellige distrikter her i Aarhus, og du kan ønske et område, du har lyst til at gå i.

Indsamlingen foregår fra kl. 11 til kl. 14. Efter I har gået ruterne kan I aflevere bøtterne og materialer på indleveringsstederne.

Og så håber vi, at I har fået en god snak og en forfriskende gåtur. Helt sikkert er det, at I har gjort en forskel.

Kontakt
Er du interesseret? Så skriv en mail til Tanja. Hun koordinerer ruteværter, morgenmad og indsamlingsruter. Tanja er frivillig indsamlingsleder i Aarhus.
aarhus.rki.indsamlingsleder@rodekors.dk

Pengene går til mennesker uden et hjem

I gør en stor forskel, når I går en tur med raslebøsserne. I år går pengene fra Røde Kors-indsamlingen til mennesker uden et hjem.

En fyldt raslebøsse betyder en verden til forskel for mennesker uden et trygt hjem - både herhjemme og ude i verden. Pengene bliver i Danmark fordelt til initiativer for voldsramte kvinder og børn, og til hjemløse. I Aarhus er nogle af vores projekter til dem Q-net, der støtter voldsramte kvinder eller PitStop, der er et værested for aarhusianske hjemløse, der har været på hospitalet, så de ikke bliver udskrevet til gaden, men i stedet har nogle uger til at komme til kræfter.

Pengene giver også hjælp til familier i Mozambique, Malawi og Zimbabwe, der har mistet alt til en fatal cyklon og oversvømmelse. Og til fortvivlede forældre i krigsramte Yemen, der hverken har mad eller medicin at give deres syge børn.

Røde Kors-indsamlingen er Danmarks største humanitære husstandsindsamling og bliver organiseret af frivillige i alle 210 lokale Røde Kors-afdelinger landet over.

Hvert år er tusindvis af danskere engageret i indsamlingen lige fra den enkelte indsamler på gaden, de frivillige koordinatorer og de mange virksomheder, der bidrager med sponsorater og støtte til indsamlingen.