Vi kan ikke få armene ned: 546.716 kroner

…TAK TAK TAK TAK TAK!

Det kan ikke blive sagt nok gange. I år er der samlet 546.716 kroner ind ved Røde Kors-indsamlingen her i Aarhus.
Vi er ovenud taknemmelige for alle aarhusianere, der har lagt penge i bøtterne – og ikke mindst de mange frivillige indsamlere, der gjorde en forskel og gik en tur i søndagens solskinsvejr.
Pengene gør det muligt at hjælpe mennesker uden et hjem både herhjemme og ude i katastrofeområder i verden.

På landsplan samlede Røde Kors 16 mio. kroner ind i år.

Frivillige til forskel

Uden vores mange frivillige havde vi ikke fået så flot et resultat. I var 845 mennesker på gader og stræder i byerne i Aarhus Kommune med raslebøsser i hænderne og solskin foroven. Sammen har I dækket 468 lokale ruter. Det er de frivillige der bruger nogle timer af deres søndag på at samle ind, dem der koordinerer, pakker materialer og kører ud, og dem der hiver deres nærmeste med til at give en hånd med, og derfor de frivillige der gør indsamlingen mulig. Tak til jer alle sammen.
I år var næsten hver 4. indsamler landet over en gymnasieindsamler.

– Måske er det bare, fordi jeg er blevet ældre. Eller også er der kommet en mentalitet om, at det ikke er de voksne, der skal gøre det hele, fortæller Smilla Gad Hvas til DR.

Hun er en af de seje frivillige gymnasieambassadører, der har medvirket til at Aarhus Katedralskole var det gymnasie i Danmark med flest indsamlere.
Du kan læse mere om Smilla Gad Hvas og Katedralskolen her på dr.dk.

Tak til vores sponsorer

Igen i år har vi haft en masse gode sponsorer. Mange tak til hver og en af jer. Pengene der bliver samlet ind skal gå til de mennesker, der har brug for det, og derfor er vi meget taknemmelige for vores sponsorer, der hjælper os med at holde udgifterne nede.