Familienetværket

Familienetværket er et tilbud til familier, der står i en svær livssituation. Nogle familier kan føle sig alene eller har ikke ressourcer nok til at give deres børn oplevelser. Familienetværket er med til at skabe fællesskab og oplevelser på tværs af familierne. Der er mulighed for samvær med andre familier, samt deltage i aktiviteter. Både familier og frivillige er sammen om planlægningen af aktiviteter, som kan være alt fra samtalemøder til udflugter.

Røde Kors Aarhus vægter at gøre en forskel, hvor der er behov. Vi tilbyder derfor hjælp til familier med børn under 18 år. Målet er at ingen familier skal føle sig udenfor eller stå alene i svære situationer. Der er blandt andet mulighed for fællesspisning og udvidelse af ens netværk. Hos Familienetværket føler man sig ikke længere alene om de svære ting i hverdagen, da man har nogle at snakke med, som er i samme situation som én selv.

Lyder det spændende at hjælpe børnefamilier i en svær situation? Som frivillig i Familienetværket er du med til at skabe behagelige og hyggelige rammer for familierne når de mødes. Møderne med familierne er med til at gøre deres hverdag mere overskuelig og fællesskabet er med til, at de ikke føler sig alene. Møderne med familierne har typisk en varighed på 3 og der afholdes 1-2 møder om måneden. Møderne bliver afholdt i lokaler beliggende i Aarhus C.

Vi forventer at:

• Du er imødekommende
  • Du er god til at lytte og sætte dig ind i andres situation
  • Du har lyst til at deltage i fællesaktiviteter
  • Du er engageret i at hjælpe andre og give familierne en oplevelse af fællesskab

Aktivitetsleder

Laura Dueholm