Røde Kors butikken Krydsfelt

Genbrugsbutik Krydsfelt

Det nyeste skud på stammen i Røde Kors Aarhus’ butiksfamilie er genbrugsbutikken Krydsfelt på Nørre Allé. Krydsfelt er et nyt butikskoncept i Aarhus-afdelingen, og er et unikt samarbejde mellem Røde Kors Aarhus og Ungdommens Røde Kors Aarhus. Butikkens vibe er ung, energisk og original, hvilket understreges af at de frivillige primært er unge studerende fra ind- og udland.

Det første du lægger mærke til når du træder ind i butikken er, hvor meget luft der er omkring dig. I skarp kontrast til fordommene om den traditionelle genbrugsbutik er Krydsfelt indrettet lyst og lækkert med øje for detaljerne. De hvide vægge bliver brudt af en lokal kunstners farverige penselstrøg.

Med sin placering i hjertet af Aarhus er Krydsfelt perfekt positioneret til at lave special åbninger og afholde mindre events, der passer til det pulserende og hyggelige miljø i midtbyen. Gennem salg af forhåndssorteret genbrugstøj, arbejder vi for at give alle adgang til bæredygtigt og fashionabelt kvalitetstøj. Krydsfelts overskud går til lokalafdelingens aktiviteter, som hver dag er med til at gøre en forskel for sårbare børn, unge og voksne.

Krydsfelts varer

Røde Kors butikken Krydsfelt

Nørre Allé 30

aarhus.krydsfelt@rodekors.dk

Åbningstider

Torsdag: 14-18
Fredag: 14-18
Lørdag: 12-16

Genbrugsbutik Krydsfelt

Krydsfelt sælger genbrugstøj, -accessories og -sko til den unge, modebevidste målgruppe. Alle vores varer er donationer fra private, hvilket gør at hvert produkt er unikt. Vi har kun det ene produkt, og kun i den størrelse, der hænger på bøjlen.

Inden tøjet kommer ind i butikken bliver det sorteret og dampet. Vores sorteringsteam udvælger Krydsfelts varer med omhu og øje for tidens trends. Udover moderne hverdagstøj til mænd og kvinder tilbyder Krydsfelt også sæsonvarer.

Som butiksmedarbejder i Krydsfelt bliver du en del af vores frivilligteam, hvor din hovedopgave bliver at bemande butikken minimum 4 timer hver anden uge sammen med én til to andre frivillige. Foruden bemanding af butikken, er der også mulighed for at blive en del af vores øvrige modebevidste teams i Krydsfelt:

• Sorteringsteamet, som står for sortering af det indleverede tøj fra Røde Kors Aarhus' tøjcontainere.
  • Krea-teamet, som udtænker og planlægger butiksstyling, kampagner, temaer og events.
  • SoMe-teamet, som står for at synliggøre butikken og kampagner på de sociale medier samt generel markedsføring i samarbejde med Krea-teamet.
Da dine opgaver som frivillig primært kommer til at være salg og styling i butikken, ser vi gerne, at du er smilende og udadvendt. Erfaring med kundeservice er kun et plus. Du vil selvfølgelig blive kyndigt oplært i vores simple kassesystem af vores butiksleder.