GENBRUG EGÅ

Genbrugsbutikken i Egå åbnede i november 2014. Den er med sine 600 m2 Røde Kors Aarhus’ andenstørste genbrugsbutik. Butikken sælger genbrugsmøbler og byder derudover på et stort udvalg af tøj, brugskunst, bøger og spil.

I bedste genbrugsstil er butikken indrettet med genbrugsmaterialer. Det gør, at butikken både er spændende og inspirerende at gå på opdagelse i. Indretningen vidner om, at det kun er fantasien, der sætter grænser for, hvad du kan få ud af dit genbrugsguld. Bøger og glas hænger fra loftet, sammenpressede papkasser er lavet om til udstillingsborde og borde er lavet om til en reol. Egå butikken er med sin anderledes indretning og gode stemning bestemt et besøg værd.

Vores genbrugsbutik i Egå drives af ca. 50 frivillige, som hver dag gør deres bedste for, at du får en god oplevelse, når du besøger butikken. De skifter løbende udstillinger og sortiment, så butikken altid byder på nye indtryk og varer. Butikkens frivillige tjekker varerne for fejl og mangler, inden det kommer ind i butikken.

Leder du efter møbelgenbrug i Aarhus, så kig forbi vores genbrug i Egå.

Hvad kan du finde hos os
I genbrugsbutikken i Egå finder du et bredt udvalg af tøj til kvinder og mænd i alle aldre. Butikken har også en stor børnetøjsafdeling, hvor du kan finde flot tøj til de mindste. Tøjet i butikken er nøje udvalgt med et øje for kvalitet.

Butikken i Egå har en stor møbelafdeling, hvor du kan finde alt fra spiseborde til sofaer og lamper. Du kan også finde elektronik og nips. Mangler du lidt nyt til at dekorere væggen med, så har genbrugsbutikken i Egå også et godt udvalg af rammer og malerier.

Trænger du til at slappe lidt af, inden du fortsætter din shoppetur, kan du slappe af i boghjørnet, hvor du kan lade dig inspirere af spændende bogtitler, blade og dvd’er.

Donér til os
Genbrugsbutikken i Egå modtager meget gerne donationer. Du kan aflevere donationer til de frivillige i butikkens åbningstid. Kommer du forbi udenfor åbningstid, har butikken en tøjcontainer ved hovedindgangen.

Har du ikke mulighed for at aflevere møbler, kan du arrangere afhentning med butikken. Ring til butikken for at aftale nærmere. Når de frivillige henter møbler, vurderer de på stedet, om det er effekter, de kan sælge i butikken. Er dette ikke tilfældet, tages effekterne ikke med.

Tak for din donation.

Find os
Busserne 100, 121, 122 og 123 stopper på Grenåvej ved Center Øst i Egå. Derfra er der cirka 150 meter til butikken. Det er også muligt at tage bus nr. 17. Den stopper ved Egå Marina, hvorfra der er en gåtur på cirka 500 meter.

Kommer du i bil, er der gratis parkering foran butikken.

Røde Kors Egå
Muslingevej 24
8250 Egå

butik.egaa@rodekors.dk

Åbningstider:
Mandag-Torsdag: 10:00-17:00
Fredag: 10:00-16:00
Lørdag: 10:00-13:00

Bliv frivillig hos Røde Kors Egå

Som frivillig i genbrugsbutikken i Egå hjælper du med at sortere og prissætte varer, holde butikken pæn og inspirerende samt selvfølgelig at yde god service til vores kunder. Det er desuden muligt at blive frivillig i butikkens chaufførteam. Chaufførteamet står for at afhente møbler, tømme tøjcontainere og foretage små reparationer på donerede varer.

Vi forventer, at du har mulighed for at være frivillig i butikkens åbningstid minimum én dag hver anden uge.

Som frivillig forventes det, at du:

• Er mødestabil
  • Er serviceminded og imødekommende
  • Kan samarbejde
  • Vil være med til at gøre en forskel
  • Har kørekort, hvis du vil være en del af chaufførteamet