Indsamling

Røde Kors indsamlingen

Hvert år, den første søndag i oktober, samler danskerne ind til Røde Kors' hjælpearbejde i ind- og udland.

Røde Kors-indsamlingen er Danmarks største humanitære husstandsindsamling og bliver organiseret af frivillige i alle 204 lokale Røde Kors-afdelinger landet over. Indsamlingen engagerer tusindvis af danskere lige fra  den enkelte indsamler på gaden, de frivillige koordinatorer og de mange virksomheder, der bidrager med sponsorater og støtte til indsamlingen. Landets gymnasier deltager også i indsamlingen og stiller hvert år med tusindvis af unge gymnasieelever. De gymnasier der stiller op med flest indsamlere deltager i lodtrækningen om at vinde en koncert, der bliver doneret af en aktuel kunstner.

Hvert år samler vi ind til et særligt formål. Vi sætter fokus på aktuelle problemer, som Røde Kors lige nu arbejder på at mindske. Således samlede vi i år, 2019, ind til mennesker uden et hjem.

Indsamlingen i Aarhus

Indsamlingen i Aarhus er organiseret af et engageret team af frivillige, som varetager en bred vifte af opgaver. Optimalt starter 30-34 frivillige allerede i foråret med at varetage opgaver som:

• Planlægning af indsamlingen
  • Udarbejdelse af gode ruter
  • Hvervning og kontakt med indsamlere
  • Kontakt med den lokale presse
  • Kontakt til sponsorer i lokalområdet

Den første søndag i oktober kan indsamlerne således møde op på deres indsamlingssted, hvor de får udleveret en rute samt en indsamlingsbøsse. I 2019 gik 845 fantastiske aarhusianere en tur i den gode sags tjeneste. De dækkede 468 ruter i byen (der er 1140 ruter i Aarhus).

Aarhus bidrog i 2019 med 546.716 kroner. Et kæmpe tak for jeres gavmildhed.

Bliv indsamler i Aarhus

Det er nemt at melde sig som indsamler i Aarhus. Det eneste du skal gøre er at sætte kryds i kalenderen søndag d. 4. oktober 2020 og melde dig som indsamler på linket til højre.

Vil du være med til at arrangere indsamlingen i Aarhus 2020, så kontakt indsamlingleder Jane Kristensen.

Kontakt:

Jane Kristensen