Kammesjukkerne

Kammersjukkerne er Røde Kors Aarhus’ nyeste aktivitet. Aktiviteten er et pilotprojekt, som til en start finder sted på Madsbjerg Plejehjem. Som navnet giver udtryk for, er det en aktivitet, der har fokus på kammeratskab, hygge og gode oplevelser. Vores Kammersjukker arrangerer unikke og anderledes oplevelser for beboerne på Madsbjerg minimum én gang hver måned. Det kan være én gangs aktiviteter såvel som tilbagevendende arrangementer, men kontinuitet og gode relationer er altafgørende.

Kammersjukkerne er et samarbejde med Aarhus Kommune og Madsbjerg Plejehjem, som har et ønske om at etablere flere aktiviteter til glæde for beboerne på plejehjemmet. Madsbjerg ligger i naturskønne omgivelser og indenfor murene prioriteres hjerterum, sanselighed og det gode møde mellem beboerne, personalet og de frivillige. Dette afspejles i husets lyse og venlige indretning med bl.a. herreværelse, frisørsalon, kreativt syrum, træningsrum og biograf.

Forslag til arrangementer kunne være:

• Filmhygge
  • Ølsmagning
  • Herrefrokost
  • Fredagsbar
  • Besøgshunde
  • Kreadage
  • Kortklub
  • Fællessang

Arrangementerne kan være for både beboere og pårørende. Typisk tiltrækker aktiviteterne en lille gruppe deltagere, så det er hyggeligt og eksklusivt med mulighed for at lære hinanden at kende.

Bliv frivillig kammersjuk på Madsbjerg Plejehjem

Som frivillig kammersjuk på Madsbjerg bestemmer du selv, hvor meget ansvar du ønsker. Har du lyst, er det muligt selv at arrangere aktiviteter for de ældre, men det er også muligt at lade andre stå for aktiviteten og bare være med til hygge på selve dagen. Det bliver ikke forventet, at du deltager i alle arrangementer, men vi forventer, at du møder glad og positiv til de arrangementer, du er tilmeldt. Vi er der for at give beboerne en god oplevelse.

Du er:

• Mødestabil. Ord og handling hænger sammen.
  • Moden, empatisk, venlig, imødekommende og klar på at møde mennesker i alle aldre
  • Fortrolig med det danske sprog
  • Nærværende
  • En positiv, stabil og samarbejdsorienteret person