Om FællesJul

FællesJul er for dig, der ikke kan overskue julen. For dig, der ellers ville have siddet alene derhjemme og for dig, hvis budget ikke rækker til både and, gaver og mandler til risalamanden. FællesJul er for alle, der ønsker at deltage – om du er en del af en familie, alene med dine børn eller uden familie til at fejre dagen med, så er du velkommen. FællesJul i Røde Kors Aarhus er for dig, der ønsker nogen at fejre julen med.

FællesJul er noget, vi arrangerer i fællesskab. Det betyder, at alle bliver en del af forberedelserne, og man kommer derfor til at bidrage med det, man har overskud og lyst til. Om du kan spille guitar, flette de flotteste julehjerter, fremtrylle de lækreste brunede kartofler eller lave sværen sprød på stegen, er mindre vigtigt. Det eneste, du skal, er at bidrage med, hvad du kan og har lyst til, så vores fælles jul bliver en glædens dag for både store og små. Julen skal ikke være en tid med bekymringer og ensomhed, men en tid til glæde, dans, sang og ikke mindst hyggeligt samvær med andre mennesker. Til FællesJul i Røde Kors Aarhus er det netop det, du får – en god og hyggelig aften, hvor alle kan være med.

Vær med

Festivitassen løber af stablen d. 24. december fra klokken 16-22 i Røde Kors Aarhus’ lokaler på Nørre Allé 32, 8000 Aarhus C. På dagen skal der blandt andet pyntes juletræ, dækkes og pyntes borde, laves mad, ryddes op og meget mere.

Der blev desværre ikke afholdt FællesJul i 2020 grundet covid-19. Vi håber at afholde Fællesjul igen i år.