Om Gavekort til flygtninge

Røde Kors Aarhus hjælper nyankomne flygtninge til en god start i Aarhus. Som ny i Danmark kan det være svært at få hverdagen til at hænge sammen. Særligt når man ofte kun ejer det, man kunne bære da man flygtede fra sit hjem. Derfor uddeler Røde Kors Aarhus gavekort til vores butikker, hvor man kan finde alt fra børnesko til service. Så kan nyankomne flygtninge i Aarhus købe lige det de står og mangler – det synes vi giver mening.

Vi uddeler gavekort til flygtninge, som kan fremvise en opholdstilladelse udstedt i 2022 eller et ukrainsk pas.

På nuværende tidspunkt udleverer vi gavekort to steder i Aarhus:

Velkomstcenteret på Frydenlundskolen
Høgevej 25
8210 Aarhus
Hverdage 9-11.30

Røde Kors Aarhus’ Frivillighus
Nørre Allé 32
Hverdage 9-15

Bliv frivillig

Vil du hjælpe med at tage godt imod nyankomne flygtninge i Aarhus? Som frivillig møder du flygtninge med et smil og tålmodighed. Du besvarer eventuelle spørgsmål og henviser videre, hvis du ikke selv kan svare. Vi søger pt. frivillige til at uddele gavekort på Frydenlundskolen hverdage fra 9.30-11. Det er på ingen måde et krav, at du kan hjælpe alle dage, men vi ser gerne at du har mulighed for at hjælpe mere end én gang, da vi ikke ved hvor længe indsatsen vil vare endnu.

Som frivillig, skal du:

• Kunne hjælpe i tidsrummet 9.30-11
  • Være smilende, imødekommende og tålmodig
  • Være ansvarsbevidst og mødestabil
  • Have mod på at kommunikere med mennesker, som ikke nødvendigvis taler dansk eller engelsk