Vil du være leder i Røde Kors Aarhus?

Er det anderledes at være leder for frivillige?

Svaret på det spørgsmål er både ja og nej. Men hvorfor ikke danne dig din egen mening ved at blive frivillig leder i Røde Kors Aarhus? Lige nu søger vi ledere til flere af vores aktiviteter, og du behøver ikke have erfaring med ledelse, bare du har lyst til at hjælpe socialt sårbare borgere i Aarhus Kommune.

Hvad enten du bliver aktivitetsleder for en af vores sociale aktiviteter eller butiksleder i vores kommende storbutik, så er de timer du bruger som frivillig med til at gøre en forskel i det aarhusianske lokalsamfund.

Så vil du være en del af et fællesskab, som arbejder målrettet på at hjælpe udsatte mennesker i Aarhus? Vil du bruge dine unikke kompetencer til at gøre en forskel? Så skulle du tage at læse videre her.

Butiksledere

Vores butikker driver den sociale motor. Indtægterne fra vores butikker går primært til vores sociale aktiviteter, der hjælper sårbare og udsatte borgere i Aarhus.

Til oktober åbner vi en ny storbutik i Tilst og vi har brug for hjælp til at gøre den til en succes. Derfor leder vi lige nu efter butiksledere, som vil være med til at lede, drive og udvikle butikken.

Familienetværk

Vi oplever et stigende behov for familieaktiviteter. Derfor har vi i år åbnet et familienetværk i Gellerup og efter sommerferien åbner vi et i midtbyen. I familienetværket skaber frivillige fællesskaber og gode oplevelser for ressourcesvage familier. Familienetværket skaber rammerne, så familierne kun skal koncentrere sig om at være sammen.

Vi søger aktivitetsledere til det familienetværk vi åbner i midtbyen efter sommerferien.

Mere mad – mere mening

Mere mad – mere mening bunder i et ønske om at hjælpe flygtninge og udsatte borgere med at få varieret og billig mad. Det gør aktiviteten ved at hente og sortere overskudsmad fra supermarkeder og dele det ud på CLAVIS. Aktiviteten bekæmper madspild og giver samtidig økonomisk pressede borgere i Aarhus kommune en hjælpende hånd.

Mere mad – Mere mening søger i øjeblikket en aktivitetsleder.

Besøgstjenesten

Besøgstjenesten er en klassisk Røde Kors aktivitet. I besøgstjenesten tilbyder frivillige socialt samvær og hyggelige timer til borgere, primært ældre, der føler sig ensomme. Ensomhed er desværre et stigende problem i Danmark, hvilket gør at der er stort behov for de frivillige besøgsvenner.

Besøgstjenesten i Aarhus søger lige nu en medaktivitetsleder.