Udstilling på Aarhus Rådhus fortæller om 150 år med Røde Kors i Aarhus

13. maj 2026

Hvordan har hjælpen set ud i Aarhus gennem de sidste 150 år? Det kan besøgende nu opleve i en ny jubilæumsudstilling på Aarhus Rådhus.

Udstillingen markerer, at Røde Kors i Aarhus i år kan fejre 150 år med medmenneskelighed, frivillighed og lokalt engagement. Aarhus fik nemlig Danmarks første lokale Røde Kors-afdeling i 1876 – kun 20 dage efter landsforeningen blev grundlagt.

Fra den 12. maj til den 16. maj inviterer udstillingen aarhusianerne med på en rejse gennem nogle af de vigtigste kapitler i Røde Kors Aarhus’ historie – fra krigstid og beredskab til sociale indsatser og genbrug.

Gæster kan også få et indblik i Røde Kors i Danmarks historie. Organisationen kan nemlig også fejrer 150-års jubilæum i år.

Udstillingen kan opleves til og med lørdag d. 16. maj.