Om Vejviserne – Patientstøtterne

Aarhus Universitetshospital kan være svært at finde rundt på, særligt hvis det er første gang, du er der. Derfor er Vejviserne vigtige. De er et korps af frivillige, der står klar til at hjælpe patienter og pårørende i den rigtige retning.

Vejviserne møder besøgende på Aarhus Universitetshospital i øjenhøjde, fordi det er mennesker, der ofte er i en presset og svær situation. Ved at vise vej, være hjælpsomme og imødekommende skaber de tryghed og ro for hospitalets besøgende.

Vejviserne står ved hovedindgangene til hospitalet, og bestræber sig på at være på pletten alle hverdage fra kl. 8 til 14.30. De er klar til at svare på spørgsmål om hospitalet, hente transporthjælp og følge patienter og pårørende i den rigtige retning.

Bliv frivillig

Som frivillig vejviser hjælper du patienter og pårørende, som ikke selv har overblikket over det store hospital. Du benytter vejviser-standerne og den app, der giver overblik over hospitalet. En vagt er typisk på omkring tre timer ad gangen og vil enten være om formiddagen, fra kl. 8 til kl. 11.15, eller om eftermiddagen, fra kl. 11.15 til kl. 14.30.

For at være frivillig vejviser forventer vi, at du:

• er selvstændig, opsøgende, imødekommende og hjælpsom.
  • kan tage minimum to vagter om måneden.
  • er ansvarsbevidst og mødestabil.