Weekendcaféen

Hvor finder man et fællesskab i Aarhus, når weekenden står for døren? I Aarhus Kommune eksisterer der flere væresteder og sociale tilbud, men fælles for dem er, at de fleste kun holder åbent i hverdagene. Derfor har vi i september åbnet dørene op for Weekendcaféen! Her er plads til alle aarhusianere, særligt folk der er udsatte, ensomme eller hjemløse.

Weekendcaféen er et tilbud om gode samtaler, hyggelige aktiviteter og samvær til dem, der synes weekenden hurtigt bliver lang. Projektet skal skabe nærvær lige i hjertet af Aarhus i vores Frivillighus på Nørre Allé 32. Caféen skal være et trygt og hyggeligt rum, hvor alle borgere er velkomne, men hvor der i særdeleshed vil være fokus på at styrke livskvaliteten for ensomme og udsatte.

Du er velkommen til en kop kaffe

Weekendcaféen holder åben den første lørdag i måneden fra kl. 13:00-17:00.
Alle er velkomne, da caféen skaber et rum med plads til forskellighed, hvor borgere kunne mødes på tværs af baggrund og alder og skabe nye relationer. Besøgende i caféen vil både kunne opleve musikoptrædener, foredrag, banko, fællesspisning og meget andet. Et vigtigt aspekt i caféen er at inddrage de borgere, der har lyst til at være en del af fællesskabet og give dem mulighed for at sætte deres præg på caféen og dens aktiviteter.

Kontakt:

Aktivitetsleder