Bliv frivillig

Bliv frivillig i Røde Kors Aarhus

Som Røde Kors frivillig bliver du en del af verdens største humanitære organisation. Du er med til at gøre en forskel for sårbare mennesker i både ind-og udland, samtidig med at du selv får en masse gode oplevelser. Arbejder du som frivillig i Røde Kors Aarhus er du en del af et fællesskab, som arbejder for at forbedre vilkårene for de socialt udsatte mennesker i vores by. Du har både mulighed for at hjælpe direkte ved at blive frivillig i en af vores sociale aktiviteter, men også indirekte ved at tage et frivillig job i en af Røde Kors Aarhus' fem genbrugsbutikker. Lige meget hvad du vælger så er de timer du bruger som frivillig med til at gøre hverdagen lettere for sårbare og udsatte personer i vores aarhusianske lokalsamfund.

Hvad er frivilligt arbejde?

Frivilligt arbejde er defineret som arbejde man udfører uden tvang og uden løn. I Røde Kors Aarhus spænder det frivillige arbejde bredt og afhænger af hvilken aktivitet du vælger at blive frivillig i. Som frivillig har du derfor mulighed for at vælge det frivillig job som passer bedst til dine kompetencer, tid, interesse og hverdag. Vi har alt fra kontorarbejde til vågetjeneste.

Tid er en vigtig faktor når du overvejer at blive frivillig. De fleste sociale aktiviteter kræver at du kan binde dig et vist antal timer hver uge over en given periode. I det vi arbejde med sårbare mennesker, som har brug for stabilitet er det vigtigt at du er realistisk omkring den tid du har til rådighed inden du bliver frivillig i en social aktivitet. Som udgangspunkt, alt efter aktivitet, skal du regne med at kunne bruge 2-5 timer om ugen på frivilligt arbejde. Påtager du dig lederansvar er det typisk mere.

Kontoret:

Røde Kors
Aarhus afdeling
Nørre Allé 32
Email: aarhus@rodekors.dk

Frivillighenvendelser:

Røde Kors
Aarhus afdeling
Nørre Allé 32
Email: aarhus.info@rodekors.dk

Aktuelle frivillig jobs hos Røde Kors Aarhus

Vi har altid brug for frivillige til vores aktiviteter. Derfor er frivillig jobs ikke begrænset til de nedenstående. Er du interesseret i en aktivitet er du velkommen til at tage kontakt til kontoret eller den pågældende aktivitetsleder, så hjælper vi dig i gang.

Genbrugsbutikken Krydsfelt

Genbrugsbutikken i Egå

Omsorgscenter PitStop

Primus Motor

Patientstøtterne AUH - Skejby

Hjem til dig

Pilotprojekt

Qnet

Mere mad - Mere mening

MFI (Midlertidig forældremyndighedsindehaver)

Familienetværket

Besøgstjenesten

Røde Kors Huset

Aktiviteter:

Klik på en af vores aktiviteter for at læse mere om arbejdet og det at være frivillig. Linket åbner i en ny fane.

Ensomme

Netværk