GENBRUG POP-UP

Vi har de sidste par år løbende åbent pop-up butikker forskellige steder i Aarhus Kommune. Vores pop-up butikker har tilbudt genbrugsguld i alt fra en enkelt dag til flere måneder ad gangen. Uanset butikkens åbningstid, så er du i vores pop-up butikker garanteret kvalitetsgenbrugstøj til fornuftige priser.

Når vi åbner en pop-up butik rykker vi ud med tøjstativer, bøjler og mannequiner. Så selvom butikken kun er åben kortvarigt, så fremstår den altid flot og inspirerende. Med vores pop-up butikker vil vi nemlig gerne sprede kendskabet til både det bæredygtige alternativ – genbrug, og ikke mindst Røde Kors Aarhus’ arbejde i lokalområdet.

Derfor arbejder vi med at gøre genbrug og Røde Kors synligt på steder, hvor du ikke normalt finder os. Du har tidligere kunne besøge vores pop-up butikker i Domen, Tivoli Friheden, Scandinavian Center, Nobelparken, Det Kongelige Bibliotek, UngK, Bassin 7 og senest i Bruuns Galleri, hvor du stadig kan finde os.

Hvad kan du finde hos os
Vores pop-up butikker tilbyder et bredt, håndplukket udvalg af tøj til ham og hende. Butikkerne har dog ofte et større udvalg af tøj til kvinder end mænd. Alt efter pop-up butikkens lokation sniger der sig også nogle gange børne- og nørklertøj ind på bøjlerne.

Udover tøj, kan du ofte finde et lille udvalg af accessories og sko. Ved enkelte pop-up butikker har vi også medbragt brugskunst. Med andre ord, så ved du aldrig helt, hvad du finder, når du tager på skattejagt i en af vores pop-up butikker.

Donér til os
Du kan donere til vores pop-up butikker i Røde Kors’ tøjcontainere. Da pop-up butikkerne ofte kun er åbne kortvarigt er det desværre ikke muligt for os at modtage donationer direkte i butikken.

Tak for din donation og tak for din forståelse.

Find os
Du finder vores nuværende pop-up butik i Bruuns Galleri. Vi har lokale overfor Kvickly, ved siden af SushiArt. Butikken følger centerets åbningstider.

De fleste bybusser stopper indenfor gåafstand til butikken på enten Park Allé, Banegårdspladsen eller på Rutebilstationen. Det samme gælder mange af de blå busser.

Tager du letbanen, så skal du hoppe af på Aarhus Hovedbanegård.

Kommer du i bil, så tilbyder Bruuns Galleri betalingsparkering i deres store parkeringshus lige under centeret.

Røde Kors Pop-Up
M.P. Bruuns Gade 25

aarhus@rodekors.dk

Åbningstider:
Mandag-Fredag: 10:00-20:00
Lørdag-Søndag: 10:00-18:00

Bliv frivillig hos Røde Kors Pop-Up

Som frivillig i vores pop-up butik hjælper du med at holde butikken pæn og inspirerende samt selvfølgelig at yde god service til vores kunder. Du sørger for at der bliver fyldt op med varer, når stativerne virker tomme, så vores kunder altid har det bedst mulige udvalg.

Har du lyst, så er det også muligt at hjælpe med at planlægge, opsætte og åbne vores kommende pop-up butikker.

Vi forventer, at du har mulighed for at være frivillig i butikkens åbningstid minimum én dag (3-4 timers vagt) hver anden uge.

Som frivillig forventes det, at du:

• Er mødestabil
  • Er serviceminded og imødekommende
  • Kan samarbejde
  • Vil være med til at gøre en forskel