Skoletjenesten

Skoletjenesten Røde Kors Aarhus

Skoletjenesten

Røde Kors Aarhus' Skoletjeneste er et tilbud til skoler og fritidstilbud i Aarhus kommune, der giver eleverne indblik i det Røde Kors Aarhus beskæftiger sig med.
Igennem aktiv undervisning og workshops lærer eleverne om Røde Kors Aarhus' arbejde lokalt og internationalt - og en diskussion om hvordan de påvirker deres eget lokal samfund.

Vores Skoletjeneste fokuserer på 4 områder:

• Medmenneskelighed
    • Katastrofe og beredskab
    • Fordrevet
    • Røde Kors og frivillighed

Formålet med Skoletjenesten er, at give børn og unge en bedre forståelse for hvordan de lokale, nationale og internationale problematikker relaterer til deres eget liv. Det er en workshop om hvad Røde Kors er, hvad de laver og hvordan de gør en forskel i verden, og hvordan eleverne med medmenneskelighed selv kan gøre en forskel.

Ud til jer eller hos os?

Vi har lavet tre fleksible muligheder for at bruge Skoletjenesten. Vores frivillige undervisere står klar, når vi byder på virksomhedsbesøg for de ældste klasser i vores frivillighus på Nørre Allé 32, eller til at bringe aktiv og alsidig undervisning ud til jeres skole eller fritidsklub. For at imødekomme jer, snakker vi sammen om at tilpasse materialet til alder og niveau. Alternativt kan du inddrage vores gratis materiale i din egen undervisning.

Aktivitetsleder

Dagbjört Jónsdóttir

Mail:
aarhus.skoletjenesten@rodekors.dk

Skoletjenesten Røde Kors Aarhus

Læring skal være sjovt. Det er vigtigt for os og vores undervisere, at Skoletjenesten bidrager til aktiv undervisning. Det betyder også at vi tilpasser undervisningen efter målgruppen, så alder og forhåndsviden tages i betragtning. Fælles for al vores formidling er, at vi altid prøver at gøre undervisningen så aktiv som muligt med workshops, rollespil og lignende. Vi er af den overbevisning at man lærer bedst, hvis man selv har mulighed for at arbejde med emnet.

Er skoletjenesten noget for dig, din klasse, eller ungdomsskole, så skriv endelig til os.