Om Cykeltjenesten

Indsatsen sikrer samvær, gode oplevelser og frisk luft til medborgere, som ellers ikke selv ville komme ud at få vind i håret.

Cykelturene foregår på ladcykel med elmotor. Den frivillige cykler, mens borgeren sidder foran i ladvognen og får sig en god oplevelse i naturen eller rundt i byen. Det er op til den frivillige og borgeren, hvordan cykelturen planlægges, og om der skal medbringes kaffe, en hjemmesmurt madpakke eller en kikkert til at spotte fugle med.

Bliv frivillig

Som frivillig i cykeltjenesten hjælper du et menneske, der føler sig ensom, er gangbesværet eller på anden måde oplever at være begrænset i sin fysiske udfoldelse. Du giver borgeren et kærkomment afbræk i hverdagen. Du får muligheden for sætte dit præg på oplevelsen, og sammen finder I ud af, hvordan turene fungerer bedst for jer.

For at være frivillig forventer vi, at du:

• er åben og fordomsfri.
  • nyder at være ude i det fri.
  • er indstillet på at samarbejde med andre frivillige i Cykeltjenesten.
  • har mulighed for at bruge mindst to timer hver anden uge på indsatsen (kan variere efter årstid og behov).
  • kan være frivillig i mindst et halvt år og gerne længere.

Du cykler på en Christiania Ladcykel Model T, og du får oplæring, inden du cykler afsted med én eller måske endda to passagerer i cyklen.