Om førstehjælpskurser til erhverv

Det er ikke til at forudse, hvornår en nødsituation opstår. Derfor er det altid en god idé at modtage undervisning i, hvordan du yder korrekt førstehjælp. Så kan I handle hurtigt og korrekt, hvis en kollega eller kunde falder om eller kommer til skade. Uanset om der er tale om småskader eller livstruende situationer, skaber det tryghed for virksomhedens medarbejdere, at der er uddannede førstehjælpere på arbejdspladsen.

Undervisning i førstehjælp sender også et vigtigt signal til jeres medarbejdere, kunder og samarbejdspartnere om, at I som virksomhed tager ansvar for jeres medmennesker og er klar til at handle, hvis det værst tænkelige skulle ske – både på og uden for arbejdspladsen.

På et førstehjælpskursus sørger vores erfarne instruktører for, at I får en spændende dag med både teoretisk og praktisk undervisning i nødvendige førstehjælpsteknikker. Et kursus tager udgangspunkt i jer som virksomhed. I vil undervejs diskutere og samarbejde om, hvordan I i fællesskab kan handle i forskellige situationer. Et førstehjælpskursus er derfor også med til at styrke det sociale sammenhold på arbejdspladsen.

Hvorfor skal I vælge Røde Kors Aarhus

Røde Kors er grundlagt på slagmarken, og derfor er førstehjælp i vores DNA. Vi har mere end 100 års erfaring med undervisning i førstehjælp, og vi er fortalere for, at alle bør kunne yde korrekt og livreddende førstehjælp. Derfor sørger vi for, at vores instruktører altid er opdaterede med den nyeste viden inden for området. Røde Kors er desuden repræsenteret i Dansk Førstehjælpsråd.

Når I køber et førstehjælpskursus hos Røde Kors Aarhus, støtter I samtidig vores arbejde med sårbare borgere i Aarhus kommune. Jeres virksomhed bidrager økonomisk til vores forskellige sociale indsatser. I er derfor med til at gøre en forskel for medborgere, som har det svært.

Røde Kors Aarhus har mere end 40 aktiviteter, som har fokus på at hjælpe mennesker i svære livssituationer. I kan læse mere om vores aktiviteter her på siden under Aktiviteter.

Stor fleksibilitet i forhold til tid og sted

Spændende og kompetent undervisning

Gode priser

Røde Kors Aarhus tilbyder

Dygtige og engagerede instruktører
Vores undervisere er certificerede førstehjælpsinstruktører. Det betyder, at de alle er godkendt af Dansk Førstehjælpsråd.

Alle vores instruktører er erfarne formidlere, som gør deres ypperste for at I får en spændende, lærerig og sjov dag. De tager altid udgangspunkt i kursusdeltagernes behov, ønsker og spørgsmål, så de øvelser I gennemgår, reflekterer det I oplever på arbejdspladsen.

Skræddersyet førstehjælpsundervisning
Der er stor forskel på, hvilken førstehjælpsviden der er vigtig at have i forskellige virksomheder, institutioner, foreninger og organisationer. Derfor skræddersyr vi undervisningen, så den er relevant for jer og den hverdag, I møder på arbejdspladsen.

Uanset om I er en sportsforening, børnehave, byggeplads eller kontorvirksomhed, så kan vi tilpasse undervisningen og øvelserne, så I får maksimalt udbytte af kurset.

Et førstehjælpskursus indeholder altid en blanding af teoriundervisning, praktiske øvelser og scenarieundervisning.

Stor fleksibilitet
Vi ved, at jeres arbejdsdag ofte er travl. Derfor har vi gjort det let at booke et kursus hos Røde Kors Aarhus. Når I køber jeres førstehjælpskursus hos os, er I sikret stor fleksibilitet i forhold til tid, sted og varighed.

Vores instruktører underviser jer på den dag og det tidspunkt, som er mest bekvemt for jer. Det gør det let for dig og dine kolleger at tilpasse et førstehjælpskursus ind i virksomhedens hverdag.

Vi kommer gerne til jer. Det kræver, at I har et velegnet undervisningslokale, hvor der er plads til både borde og stole til den teoretiske undervisning samt gulvplads til at lave øvelser. Vi underviser i Aarhus Kommune, Bjerringbro, Viborg, Odder og på hele Djursland. Det er også muligt at låne lokaler hos Røde Kors Aarhus.

Et førstehjælpskursus kan vare 4-12 timer. I bestemmer, hvor langt kurset skal være. Varighed afhænger selvfølgelig også af, hvad I gerne vil have gennemgået, samt hvorvidt der skal være indlagt en længere frokostpause. Kortere pauser er altid indlagt i undervisningen.

Håndtering af det praktiske
Vi sørger for alt det praktiske i form af udstyr og undervisningsmateriale. Det eneste I skal sørge for er et passende lokale (medmindre andet er aftalt med Røde kors Aarhus) og evt. forplejning.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få nyheder, tilbud og information sendt til din indbakke.

Anbefalinger

" Vi har været rigtig glade for Røde Kors’s grundkursus i Førstehjælp. Vi havde en instruktør på besøg på vores arbejdsplads, som førte os sikkert igennem et praktisk orienteret grundkursus. Det var tydeligt at instruktøren havde stor praktisk erfaring, som han forstod at bruge aktivt i undervisning både til at give liv til teorien, svare på alle vores forskellige spørgsmål og til at føre os igennem de mange praktiske øvelser. Alt i alt føler vi os godt klædt på til at yde grundlæggende førstehjælp. Tak for denne gang Michael – vi kontakter jer igen om et par år, når kurset skal fornys 😉" Helene - CISU

“Vi sidder i en stor bygning med rigtig mange mennesker, så det er vigtigt, at vi har folk på hver etage, som ved hvordan man handler i en nødsituation og som kan yde livreddende førstehjælp. Derfor har vi været rigtig glade for Røde Kors’ basiskursus til førstehjælp ved hjertestop, der var anvendelsesorienteret og fyldt med praktiske eksempler. Vores instruktør var rigtig god til at tage det til et niveau, hvor det var håndgribeligt og enkelt, så teorien og øvelserne hænger ved. Jeg stoler på, at vores medarbejdere nu ved hvad de skal gøre, og står klar til at handle, hvis en nødsituation skulle opstå.” Jens - Vestas Power Solutions i Skejby

Bliv kontaktet om et kursus til din arbejdsplads

Førstehjælp til erhverv

Dette felt er til validering og bør ikke ændres.