Om Kammesjukkerne

Røde Kors Aarhus har i samarbejde med Madsbjerg Plejehjem og Aarhus Kommune startet indsatsen ‘Kammesjukkerne’. Den består af en en gruppe frivillige, der en gang om ugen fungerer som udvidede besøgsvenner for en række beboere på Madsbjerg Plejehjem. Plejehjemmet ligger i Højbjerg i naturskønne omgivelser. Og, med husets lyse indretning har Kammesjukkerne perfekte rammer.

Kammesjukkernes primære formål er at højne beboernes livskvalitet og give dem glæde i hverdagen via et tilbud om forskellige frivillige aktiviteter. Helt konkret bliver dette realiseret hver mandag eftermiddag og aften, hvor frivillige spiser middag med beboerne. Herefter arrangerer de diverse aktiviteter. Kammesjukkerne tiltrækker hver gang en lille gruppe deltagere, så der vil være rig mulighed for at skabe gode, intime og betydningsfulde relationer til beboerne.

Aktiviteterne spænder mellem alt fra brætspil og billedkunst til at lave pandekager og få en god snak over en kop kaffe. Alt sammen for at mindske ensomheden hos beboerne på Madsbjerg Plejehjem.

Bliv frivillig

Som frivillig hos Kammesjukkerne vil du aldrig stå alene med ansvaret. Der vil altid være 2-3 frivillige til stede, som har ansvaret sammen med dig. På Madsbjerg Plejehjem bestemmer du selv, hvor meget ansvar du ønsker. Du har mulighed for at arrangere og stå i spidsen for aktiviteterne, men du har samtidig også mulighed for at give andre ansvaret og blot være med til de hyggelige stunder på dagen.

Som frivillig forventer vi, at du:

• deltager minimum to mandage om måneden á to timer per gang.
  • er selvstændig, da den aktivitetsanvarlige ikke altid vil være til stede.
  • er mødestabil og samarbejdsorienteret – aktiviteterne er afhængige af, at du møder op.
  • er nærværende og engageret i mødet med andre mennesker.
  • er venlig, imødekommende og klar til at møde mennesker i alle aldre.
  • vil gøre en indsats for det frivillige fællesskab ved at deltage i møder hver anden måned á én time.