Om KREAféen

KREAféen er en af netværksaktiviteterne i Røde Kors Huset ved Bazar Vest. Det er et kreativt fællesskab, hvor vi udfolder os med strik, symaskiner, pensler, limpistoler, upcycling og originale idéer. Her er altid kaffe på kanden og plads til alle, uanset om du har mange års kreativ erfaring eller er helt ny på området. Kom og vær med!

Åbne KREAdage
KREAféen har åbent tre dage om ugen, hvor vores frivillige er klar til at hjælpe med kreative og praktiske håndarbejdsprojekter. Måske vil du sy et par nye gardiner til stuen, lære at ompolstrer møbler, male et billede, hækle en hue, lappe et par bukser eller andet – Kig forbi! Du finder de frivillige i KREAféen på følgende dage:

Onsdage kl. 12-14: Håndarbejde med Ann

Fredage kl. 12-14: Håndarbejde med Ann

Lørdage kl. 12-14: Håndarbejde med Tilde

Kreative weekender
1-2 gange om måneden inviterer vi indenfor til åbne weekendworkshops og kreative lørdagsarrangementer. KREAweekender kan både tage form som hyggelige strikkecaféer for dem, der elsker garn og hyggelige samtaler; dekorative decoupagekurser for børnefamilier; mosaikworkshops med genanvendte materialer, eller noget helt fjerde.

Upcycling
I Røde Kors Huset ved Bazar Vest genanvender vi alt, hvad vi kan. Derfor arbejder vi med upcycling og forvandler gamle og aflagte sager til nyt. Kom med i KREAféen, hvis du har lyst til at lære at sy puder af aflagte jeans, give gamle tallerkener nye farver eller give en støvet kommode et nyt look.

Se datoer for workshops og events i vores eventkalender.

Bliv frivillig

Som frivillig i KREAféen er du med til at arrangere og afholde workshops. Det er også muligt at hjælpe besøgende med deres egne projekter, når de kigger forbi KREAféen i de faste åbningstider. Hvad du vil engagere dig i er helt op til dig – det er nemlig også en mulighed at byde ind med din egen workshop i stedet for at koble dig på en eksisterende.

Vi forventer, at du:

• er kreativ indenfor dit felt.
  • er god til at se muligheder i upcycling og genanvendelse.
  • kan møde mennesker i øjenhøjde og med et smil.
  • er tålmodig og har mod på at lære fra dig.