Om Vejviserne

Supersygehuset i Skejby kan være svært at finde rundt på, hvis det er første gang man er der. Derfor er patientstøtterne vigtige. De er et korps af frivillige, der står klar til at hjælpe patienter og pårørende i den rigtige retning. Som patientstøtte er du en vejviser. Du er et levende kort over Skejby sygehus og skal hjælpe patienter og pårørende, der ikke selv har overblikket, i den rigtige retning. Som patientstøtte er det vigtigt, at du møder de besøgende på Skejby sygehus i øjenhøjde, fordi det er mennesker der ofte befinder sig i en presset og svær situation. Ved at vise vej, være hjælpsom og give et smil, kan du være med til at lette en hård dag.

Som patientstøtte står man ved hovedindgangene ved Skejby sygehus. Så vidt det er muligt, vil patientstøtterne være på pletten alle hverdage mellem klokken 8-14:30. Hovedindgangene er de steder med meget trafik og mange spørgsmål, og Vejviserne står derfor klar. De er klar til at svare på alverdens spørgsmål om sygehuset, hente transporthjælp samt pege patienter og pårørende i den rigtige retning.

Bliv frivillig

Som frivillig Vejviser skal du kunne benytte vejviser-standerne og benytte den app, der giver overblik over sygehuset. En vagt som frivillig patientstøtte er typisk på 3,25 timer ad gangen og vil enten være om formiddagen (8-11:15) eller om eftermiddagen (11:15-14:30).

Som frivillig forventes det, at du:

• Er selvstændig, opsøgende og imødekommende.
  • Er klar til at give et smil, en hjælpende hånd og informere om de muligheder, der findes på Skejby Sygehus.
  • Kan tage minimum to vagter om måneden.
  • Er mødestabil.