Aarhus Vinterherberg er åben

13. november 2023

I går søndag d 12. november åbnede Aarhus Vinterherberg. Rådmand Anders Winnerskjold og biskop Henrik Wigh-Poulsen, samt daglige leder Martin Volquartz Overgaard bød i går velkommen indenfor i Vinterherberget.

Aarhus Vinterherberg er et tilbud primært for hjemløse migranter med lovligt ophold i Danmark. Bag tilbuddet står Røde Kors Aarhus, Kirkens Korshær, Blå Kors, Kirkerne i Aarhus og Aarhus Kommune.

På Aarhus Vinterherberg har vi plads til 22 overnattende i årets koldeste måneder. Vinterherberget er et såkaldt Nødherberg, og det er derfor kun muligt at opholde sig på herberget om aften/natten ind til den efterfølgende morgen kl. 8. Dørene på Vinterherberget åbner kl. 20:30 hvor vi står klar til at tage imod nattens brugere, og lukker som sagt igen den efterfølgende morgen kl. 8. Vinterherberget vil som udgangspunkt holde åbent frem til udgangen af marts 2024.

Vi tilbyder de overnattende gæster et varmt måltid mad, hygge og socialt samvær med de frivillige og andre gæster på Vinterherberget. Alkohol og ulovlige stoffer er IKKE tilladt på Vinterherberget.

Du finder Vinterherberget på Tage-Hansens Gade 18, 8000 Aarhus C.

Har du spørgsmål til Vinterherberget kan du kontakte Martin Volquartz Overgaard leder af Vinterherberget på:

Tlf: 31662025

Mail: martinvovergaard@gmail.com