Butik Krydsfelt bliver delvist ubemandet

02. juli 2024

Den 1. juli 2024 bliver Røde Kors butik Krydsfelt på Nørre Allé 30 delvist ubemandet. Det nye koncept er med til at sikre stabile åbningstider, så kunderne ikke går forgæves. Fremover vil butikken fast holde åben alle dage fra kl. 08.00-20.00.

Krydsfelt er en butik, som primært er bemandet af frivillige, unge kræfter. Det bidrager til en farverig stemning og genbrugstøj, som er udvalgt af unge med fingeren på pulsen. Butikkens åbningstider har været svingende for at imødekomme de frivilliges skemaer, men med det nye koncept bliver det muligt at have længere, faste åbningstider.

Butikken bliver delvist ubemandet, hvilket betyder, at i det tidsrum, hvor de frivillige ikke kan bemande butikken, er det stadig muligt at komme ind. Når døren er låst, kan man komme ind ved at ringe til et oplyst telefonnummer. Herefter låses døren op og man kan besøge butikken. I det tidsrum butikken er ubemandet, er det kun muligt at betale med MobilePay.

Det er første gang, at vi etablerer en delvist ubemandet butik i Aarhus, så vi er spændte på, hvordan konceptet bliver modtaget. Vi håber på at mange vil tage godt i mod og benytte det nye tilbud.