Aarhusianske kommunalvalgskandidater på arbejde i Røde Kors butik Bazar Vest

28. september 2021

I forbindelse med Danmarks nationale frivilligdag ’Frivillig Fredag’ inviterede Frivilligcenter Aarhus fredag den 24. september de aarhusianske kommunalvalgskandidater til ’En Dag for en Sag.’

Røde Kors butikken i Brabrand var så heldig at få besøg af tre kandidater – Solveig Munk, Claus Vildrik og Claus Thomasbjerg, der prøvede kræfter med det at være frivillig.

De blev kørt fra Frivillighuset til butikken i Brabrand af forperson for Ungdommens Røde Kors Aarhus, Lasse Gotfredsen Nielsen. Her fik de en snak om det arbejde, som Røde Kors Aarhus laver.

I butikken fik kandidaterne en introduktion ved Ove Knudsen, Aase Rhode og Peter Poulsen fra bestyrelsen. De fortalte om Røde Kors Aarhus lokale arbejde, her i blandt butikken ved Bazar Vest og planerne for huset. Efterfølgende stod programmet på rundvisning, kage og kaffe før arbejdshandskerne kom på. Kommunalvalgskandidaterne fik tømt tøj-container, sorteret og prissat tøj og ekspederet kunder.

Hele dagen blev der snakket om frivillighed og kandidaterne fik et indblik i de vigtige opgaver, som Røde Kors Aarhus’ frivillige løfter til gavn for sårbare borgere i kommunen.