En eftermiddag fyldt med kunst, velgørenhed og gode oplevelser

06. maj 2022

Sådan gik det da vi afholdt velgørende kunstauktion til fordel for Røde Kors Aarhus

Der var kamp om det gode hammerslag, da vi torsdag eftermiddag afholdt kunstauktion i gymnastiksalen på Rudolf Steiner-skolen i Aarhus. Selvom det for mange af de fremmødte, var første gang, de oplevede en auktion, veg de ikke tilbage for at være med i budkrigene om de flotte kunstværker, som var doneret af lokale kunstnere fra Aarhus-området.

Og hold nu op en succes – der blev solgt værker for i alt 24.450 kroner, som skal hjælpe Røde Kors Aarhus’ lokale arbejde i kommunen. Dagens højdespringer var et salg på 2.400 kroner.

En hyggelig eftermiddag fyldt med kunst, velgørenhed og gode oplevelser

Klokken 14 åbnede dørene for eftersyn, hvor både kunstnere og købere kom og kiggede og nød et stykke chokoladekage, doneret af Lagkagehuset Langenæs samt forfriskninger fra Rema 1000 på Nørre Allé, Aarhus C.

Da klokken ramte 15, bød bestyrelsesmedlem Aase Rhode velkommen, hvorefter auktionarius gik i gang med at svinge hammeren over fotografier, malerier, tryk, akvareller, keramik mm.  Der var i alt omkring 100 donerede værker, som vi kom igennem på godt halvanden time med hjælp fra auktionarius, Peter Tholstrup fra Auktionshuset Bruun Rasmussen, til at holde både grin og buddene højt.

Eva og Annette, event- og administrationspraktikanter ved Røde Kors Aarhus, samt arrangører af Kunstauktionen, foran nogle af værkerne.

Annette, som er medarrangør af kunstauktionen, fortæller:
“Vi har fra starten oplevet en kæmpe opbakning fra lokale kunstnere i Aarhus til auktionen og beløbet vi tjente på værkerne har været over al forventning. Og så er det jo skønt at vi fik fremhævet de lokale kunstnere og at køberne får noget med hjem, de kan have glæde af fremover.”

TAK til Peter Tholstrup fra Auktionshuset Bruun Rasmussen for at lede os sikkert igennem auktionen.

TAK til de, som kom og deltog i budkrigene og var med til en hyggelig eftermiddag til det gode formål.

En kæmpe TAK til alle de kunstnere, som har doneret deres værker til auktionen:

Lone Bay Andersen, Kirsten Schmidt Nielsen, Lotte Kejser, Signe Kirstein Lanter, Anna Mors, Helle Neidhardt, Lotte Neupart, Sissan Richardt, Elisabeth Wegger, Inge Thøgersen, Connie Byrsing, Annelise Bugge Lund, Anne Venge, Annizette Rud Graff, Bodil Helmer Tobiesen, Tove Dalberg Bentsen, Pia Frank, Jette Meinike, Annette Bruhn, Margit Johansen, Susanne Bernburg, Hedvig Poulsen, Grete Westh, Karen Mølgaard, Susanne Merete Andersen, Liva Wagner Hinnerfeldt, Amanda Dahlstrøm de Vroom, Kate Sandberg, Lena Hemdorff, Elin Forbord, Inger Marie Just, Marianne Gissel, Ulla Bloch, Benedicte Rodi Hansen, Anne Elena Mikkelsen, Ann Kaa Kristoffersen, Tina Langhoff, Sebastian Graneberg, Marianne Langhoff og Julie Rebecca Schjødt Lybæk-Hansen.