Et brag af en sommerfest

07. juni 2023

Vejret var næsten lige så varmt som stemningen, da vi i lørdags inviterede til sommerfest ved Røde Kors Hus Vest ved Bazar Vest.

Pladsen foran vores butik var pyntet op med flag, guirlander og balloner, som lystigt blafrede i vinden. Boder med mad og drikke, quiz, information, ansigtsmaling, cykling og kridt var i dagens anledning sat op på parkeringspladsen, hvor gæsterne kunne nyde musik og god stemning mens de bevægede sig fra bord til bord.

Allerede inden pladsen officielt åbnede var de første børn en tur i den røde hoppeborg. Det blev startskuddet til grin, leg og masser af hop. Hoppeborgen stod ikke stille igen før de frivillige sidst på eftermiddagen lukkede og slukkede festen.

Vi havde inviteret lokalområdet til fest og over 100 mennesker valgte at lægge vejen forbi for at deltage i en festlig og uforglemmelig dag. Sammen med de mange frivillige, der hjalp på dagen, blev der leget, cyklet, spist, grint og bare hygget i hinandens selskab.

Cykeltjenesten var mødt op med to christianacykler, som nærmest i rutefart kørte glade børn ud på tur i det nærliggende område.

Storsmilende børn satte de frivilliges kreative evner på prøve, når de gladeligt efterspurgte ansigtsmaling i form af flag, sommerfugle, bier, blomster, tigre, jaguarer og Fortnite. Om det var kvaliteten af de frivilliges ansigtsmaling vides ikke, men sidst på dagen var boden fuldstændig overtaget af børn, som ivrigt malede hinanden.

Snackboden var flittigt besøgt og det med god grund. Brød, falafler, hummus, tzatsiki, haydari og pølsehorn blev skyllet ned med juice, safte- og sodavand. Desserten bestod af kage, slikposer og chips – der manglede ingenting.

Asfalten blev dekoreret med kridt i alle regnbuens farver. Da børnene senere kastede sig ud i stop-dans var den på et dansegulv udsmykket med biler, blomster, veje, huse og flag.

Tusind tak til alle som deltog og var med til at gøre dagen festlig. Tak til vores skønne naboer, som bakkede op om vores sommerfest. Tak til Bazar Vest og Normal for at donere mad, snack og drikkevarer. I var med til at gøre en forskel.