Fest for vores fantastiske frivillige

10. maj 2022

Fredag den 6. maj 2022 afholdt vi et brag af en fest for vores mange fantastiske frivillige i Røde Kors Aarhus.

Dagen blev indledt af bestyrelsesmedlem Aase Rhode og formand Knud Aarup der ved velkomsttalen takkede vores frivillige, som gør et afgørende stykke arbejde for, at Røde Kors Aarhus kan yde hjælp og støtte til sårbare borgere i kommunen. Vores afdeling har mere end 800 frivillige, der hver dag viser, hvorfor frivilligt arbejde giver mening, gennem afdelingens 45 forskellige aktiviteter.
Direktør i Brabrand boligforening Kristian Würtz, var også med til festen og knyttede hertil et par ord om, hvordan gennem samarbejdet mellem vores foreninger kan brede hjælpen ud til endnu flere.

Festen blev afholdt i Røde Kors huset Bazar Vest, hvor gæsterne havde mulighed for at se den flotte butik og nyt netværkslokaler hvor blandt andet Det Sociale Komfur og KREAféen holder til.

Programmet var fyldt med konkurrencer, fredagsbar og lækker mad. Derudover havde vi fornøjelsen af livemusik fra Søren Torp Nielsen og hustru, der både spillede nye og gamle klassikere, egne kompositioner og arrangerede hyggelig fællessang, som vi alle kunne være en del af.

Løbende blev der afholdt småkonkurrencer og lotteri. Derudover havde festens gæster mulighed for at afprøve paratviden i Røde Kors quizzen, lavet af festens arrangører Eva og Kowtar, som er administrationspraktikanter ved Røde Kors Aarhus.

Vi håber, at alle havde en skøn eftermiddag i dejligt selskab – det havde vi i hvert fald.