Foredrag: Generalsekretær Anders Ladekarl

06. september 2022

Tirsdag d. 20. september fra 16:00 til 18:00 holder Røde Kors’ generalsekretær, Anders Ladekarl, foredrag i Frivillighuset på Nørre Allé 32.

Foredraget kommer til at handle om de oplevelser og erfaringer, han har fået i forbindelse med sit arbejde som generalsekretær i Røde Kors Danmark siden 2008. Inden da arbejdede Anders Ladekarl som international chef i seks år.

Anders Ladekarl har oplevet store dele af verden og været helt tæt på de steder, hvor Røde Kors yder humanitært og socialt hjælpearbejde. Han er dybt engageret i både det internationale og nationale arbejde, og han fortæller derfor levende om alt fra krigssituationer til de vigtige genbrugsbutikker.

Under foredraget vil han også komme ind på, hvordan det frivillige arbejde i Røde Kors er med til at hjælpe mange mennesker på både et lokalt- og internationalt plan. Han vil fortælle om Røde Kors som frivillig forening, og om hvordan de besidder mange forskellige funktioner.

Du får mulighed for at stille Anders Ladekarl spørgsmål, om lige det du ønsker svar på.

Der vil også blive serveret en forfriskning. Dørene åbner kl. 15:30.

Det er gratis at deltage, men der er et begrænset antal pladser, som går efter først til mølle. Du kan sikre dig en plads til et spændende foredrag ved at sende en mail til Katrine Noe på kanoe@rodekors.dk senest søndag d. 18. september.