Gaven du gir’ til andre

20. december 2021

Måske har du lagt mærke til, at vi hver søndag i advent har haft fokus på en borger, der får glæde af en os vores aktiviteter hos Røde Kors Aarhus. Henover de sidste fire uger har vi præsenteret vores følgere på vores sociale medier for Jytte fra Værket, Zurab fra Kom med!, Ingrid fra Besøgstjenesten og Hiwa fra Weekendcaféen.

Kampagnen hedder ’Gaven du gir’ til andre’. Vi vil gerne sætte ansigt på nogle af de mennesker, som man hjælper, når man støtter Røde Kors Aarhus. For når man støtter Røde Kors Aarhus, giver det os mulighed for at oprette sociale aktiviteter for borgerne i Aarhus. For mange af borgerne føles det netop som en gave at være en del af vores aktiviteter.

Jytte finder glæde i vores aktivitet Værket, som er et fællesskab for voksne, der oplever ensomhed. Hun forklarer det sådan her:
” Det er en rigtig god gave for mig, at jeg kan være en del af Værket, fordi det betyder enormt meget positivt i mit liv. Og det har gjort, at jeg har lyst til at komme ud blandt andre. Og tør.”

Vi håber, at endnu flere har fået lyst til at støtte Røde Kors Aarhus. Enten ved at handle i vores genbrugsbutikker, blive frivillig, tage vores førstehjælpskurser, donere direkte i vores butikker eller blive medlem.

Jo flere der støtter os, jo flere kan vi hjælpe, og jo flere får en ekstra gave til jul og på alle andre af årets dage.

Vi ønsker alle en rigtig glædelig jul!