Genåbning af vores genbrugsbutikker

03. marts 2021

I mandags var en skøn dag! Vi kunne endelig åbne alle vores genbrugsbutikker igen og byde kunderne velkommen. Vi overholdte selvfølgelig myndighedernes retningslinjer, og derfor stod kunderne pænt i kø ude foran, hvor vejret heldigvis var med os.

Vi besøgte Krydsfelt, hvor der allerede var kø da vi ankom til genåbningen. Folk ventede tålmodigt på at kunne komme ind. De overholdte max personer, som i Krydsfelts tilfælde er 6 ad gangen i butikken. I køen stod to piger, som havde ventet længe på, at Røde Kors genbrugsbutikkerne åbnede, så de igen kunne shoppe bæredygtigt genbrugsguld. Her er der kun én af hver ting, så det er med at være hurtigt ude. “Det er unikke ting. Det er noget, man kan lave lidt om på og gøre til sit eget”, fortæller en af pigerne med et smil på læben. De frivillige var glade for, de igen kunne åbne og hjælpe alle de glade kunder, der kiggede forbi.

Alle vores butikker var glade for at kunne åbne igen, og det kunne mærkes på kunderne, at de havde savnet at shoppe genbrug.