God påske fra Røde Kors Aarhus

08. april 2020

De seneste par uger har været anderledes end noget andet vi har prøvet før. Alle vores normale frivilligaktiviteter har været lukket ned, mens andre har været nødt til at åbne op. Der er suppekøkken hver dag for byens socialt udsatte i UngK, Vinterherberget holder fortsat åbent, og et nørdherberget er klar til at åbne, hvis behovet opstår.

Derudover har Røde Kors etableret et landsdækkende hjælpenetværk, og en digitalbesøgstjeneste: SnakSammen

Selvom vores aktiviteter her i Aarhus har været lukket ned fysisk, har det dog ikke stoppet de frivillige i vores skønne forening. For eksempel ringer Værkets frivillige stadig ud til deres netværksmedlemmer – et telefonopkald der kan være altafgørende i en tid som denne.

De allerede etablere nødtilbud fortsætter henover påsken, og nødherberget åbner også op som planlægt, hvis det er i løbet af ferien, at behovet opstår.

Her i Røde Kors Aarhus ser vi frem til at kunne åbne vores aktiviteter langsomt op igen – vi savner at have huset fuld af fantastiske frivillige!

Indtil da er der ikke andet for, end at ønske alle en rigtig god påske her fra Røde Kors Aarhus.