Introduktionsmøde i Røde Kors Aarhus’ Advisory Board

20. august 2022

I går, fredag d. 19. august, var Røde Kors Aarhus’ Advisory Board samlet til et introduktionsmøde, hvor medlemmerne mødte hinanden.

Til mødet blev det blandt andet vendt, hvordan samarbejdet kommer til at foregå, og hvad man gerne vil opnå med det. Medlemmerne kommer fra mange forskellige brancher og har dermed forskellige kompetencer med i bagagen, så de kan supplere hinanden.

Røde Kors Aarhus Advisory Board har et grundlæggende formål, der handler om at hjælpe Røde Kors Aarhus med at udvikle på indtægtsgivende aktiviteter.

Herunder har det en række opgaver. Det skal blandt andet rådgive om Røde Kors Aarhus’ indtægtsgivende arbejde, som genbrug og førstehjælpskurser. Det vil også rådgive i forbindelse med, hvordan Røde Kors Aarhus kan skaffe flere frivillige. Herunder er der særligt fokus på personer, der stadig er aktive på arbejdsmarkedet. En anden opgave består i at hjælpe Røde Kors Aarhus med at skabe samarbejder med erhvervsliv og fonde i Aarhus. Desuden vil det, sammen med bestyrelsen og sekretariatet udvikle idéer til det indtægtsgivende arbejde, der gavner udsatte borgere i Aarhus.

Mange tak til medlemmerne for et godt første møde.

Fra venstre i billedet:

Knud Aarup, formand for Røde Kors Aarhus