Jordskælv i Tyrkiet og Syrien – sådan kan du hjælpe

22. februar 2023

Vi modtager rigtig mange henvendelser fra aarhusianere, som ønsker at hjælpe de mennesker, der er berørte af jordskælvene i Tyrkiet og Syrien.

Det varmer at mærke den store medmenneskelighed, medfølelse og gavmildhed vi har i Aarhus. Tusind tak – I er fantastiske.

Sådan kan du hjælpe i Tyrkiet og Syrien

Røde Kors er en del af hjælpearbejdet i både Syrien og Tyrkiet. Her hjælper vi blandt andet med nødhjælp i form af mad, rent drikkevand, tæpper og telte, som gør en livsvigtig forskel for mange tusinde mennesker. Derudover, støtter vi op om de nationale selskabers, Syrisk Røde Halvmåne og Türk Kizilay, indsats i landene.

Det bedste du kan gøre for at hjælpe os, er at bidrage til vores katastrofeindsat. Hver en krone er med til at gøre en forskel.

Du kan støtte vores hjælpearbejde i Tyrkiet og Syrien ved at følge linket nedenfor.

Sådan kan du hjælpe herhjemme

Kender du herboende tyrkere eller syrere, som har mistet kontakten til deres familiemedlemmer i enten Tyrkiet eller Syrien, så kan du henvise til Røde Kors’ Eftersøgningstjeneste.

Eftersøgningstjenesten er en del af det globale Restoring Family Links-netværk, som samarbejder med de nationale Røde Kors og Røde Halvmåne selskaber om at genskabe kontakt mellem familiemedlemmer.

Røde Kors’ Eftersøgningstjeneste kan kontaktes på tracing@rodekors.dk eller 4323 9548.

Støt nu