Julehjælp giver 400 familier mulighed for at nyde juletiden

13. december 2022

For mange er julen forbundet med hygge, traditioner, god mad og gaver, men for andre kan julen være en svær tid, hvor midlerne er få. Det er ikke alle familier, som har mulighed for at give deres børn den jul, de drømmer om. Hvert år deler Røde Kors Aarhus i samarbejde med Aarhus Kommune julehjælp ud, så de familier med få ressourcer også får mulighed for at fejre juletiden, så både børn og voksne kan nyde højtiden.

I går, d. 12. december, blev vores julehjælp pakket, og denne gang blev hjælpen sendt ud til 400 familier i Aarhus Kommune. Det er 100 familier mere end sidste år. Prisstigninger på dagligvarer og el har betydet, at endnu flere er økonomisk pressede for tiden. Hermed er behovet for julehjælp vokset.

Julehjælpen består i år af et gavekort til Coops butikker, et gavekort til Røde Kors’ genbrugsbutikker og et gavekort til fodboldkampe med AGF. Derudover får familierne også julehilsner fra Røde Kors Aarhus samt fra vores indsats ‘ God start på livet’.

Samarbejde med Aarhus Kommune

Igen i år er julehjælpen uddelt i samarbejde med Aarhus Kommune. Det er Familiecenteret ved Aarhus Kommune, som har udvalgt de 400 familier, der skal modtage julehjælpen. Når Familiecenteret udvælger familierne, sikrer vi os, at julehjælpen bliver uddelt til de familier, der har mest brug for det. Familierne er blevet udvalgt på baggrund af individuelle vurderinger af børnenes behov og familiens situation.

Tak til Coop og AGF, som har støttet julehjælpen. Vi er også meget taknemmelige for samarbejdet med Familiecenteret hos Aarhus Kommune, som også har hjulpet med at pakke julehjælpen.

Vi håber, at julehjælpen kan medvirke til, at alle familierne får en rigtig god jul.