Julehjælp spreder juleglæde hos 300 familier igen i år

15. december 2021

Julen er en glædens tid. Men det kan også være en svær tid for de familier, som ikke har ressourcer til julens dyre traditioner med julehygge, juletræ og gaver. Røde Kors Aarhus uddeler hvert år julehjælp til familier, der ikke selv har råd til julens dyre følgesvende. Det letter presset fra familierne og giver dem mulighed for at fejre højtiden, så både børn og voksne kan nyde julens glæder. I mandags blev vores julehjælp pakket, og det er klar til at blive sendt afsted til 300 sårbare familier i Aarhus Kommune.

”Jeg synes, at alle børn fortjener at holde jul. Der er ikke nogen børn, der skal have ondt i maven over, om det mon bliver jul hos dem. Der er ikke nogen, der skal føle sig ekskluderet i skolen, når de andre børn snakker om alle de ting, de fik i julegave. Det, er vores julehjælp med til at sikre, ikke sker”, siger Linda, der er aktivitetsleder for julehjælp i Røde Kors Aarhus.

Familierne vil i år få glæde af et gavekort til Coops butikker, et gavekort til Røde Kors’ genbrugsbutikker og gavekort til en fodboldkamp med AGF, så familierne kan få sig en god oplevelse sammen i det nye år.

I år har Muskelsvindfonden, som en ekstra bonus, valgt at give de overskydende juletræer fra Cirkus Jul videre til Røde Kors Aarhus, så vi kan give dem videre til trængende familier. Tak for at vi i år har denne ekstra mulighed for at glæde familier med et gratis juletræ.

Samarbejde med Aarhus Kommune
Det er endnu engang Aarhus Kommune, der har udvalgt de 300 familier, som skal modtage Røde Kors Aarhus’ julehjælp. Kommunen kender borgerne rigtig godt. Ved at de udvælger julehjælpsmodtagerne, sikrer vi, at julehjælpen når til de familier, der har mest brug for det. Julehjælpen bliver uddelt på baggrund af individuelle vurderinger af børnenes behov og familiens situation.

Tak til AGF og Coop, som igen har støttet vores julehjælp og til Aarhus Kommune for samarbejdet. Vi håber, at alle familierne får en rigtig dejlig jul med alt det, der hører til!