Kursus: Introduktion til Røde Kors

24. august 2021

Vi har glædet os til, at vi endnu engang kan invitere jer til introduktionskursus ved Røde Kors Aarhus.

På kurset kan du blive klogere på Røde Kors’ historie, principper og aktiviteter i både ind- og udland.

Kurset handler helt konkret handler om:

• Røde Kors Aarhus
• Afdelingens aktiviteter
• Nationale aktiviteter
• Røde Kors’ historie
• De 7 principper
• Røde Kors’ internationale aktiviteter
• Frivillig ved Røde Kors Aarhus

Røde Kors er en humanitær hjælpeorganisation, der er til stede i 192 lande. Fælles for alle Røde Kors indsatser, verden over, er, at de bygger på samme værdigrundlag: at hjælpe mennesker i nød uanset religion, nationalitet, etnicitet og politisk ståsted. Det sikrer, at Røde Kors hjælper upartisk i hele verden.

Til kurset kommer du til at høre, hvordan grundstenene til Røde Kors’ principper blev lagt, hvorfor Røde Kors kan hjælpe under krig og hvordan værdisættet udspiller sig på tværs af landegrænser.

Du kommer til at høre om de forskellige aktiviteter, som Røde Kors Aarhus tilbyder. Med en mission om at yde frivillig hjælp, hvor der er behov for det, har Aarhus-afdelingen mange aktiviteter, der favner bredt. Fælles for aktiviteterne er, at de drives af frivillige.

Under kurset vil der blive serveret kaffe/te og sandwich.

Vi glæder os til at se dig.

Kurset foregår på Nørre Allé 32, 8000 Aarhus C og afholdes af to omgange.

• 14. september fra 16:30-20:30 med tilmelding senest den 09.09.21 kl. 16
• 28. september fra 16:30-20:30 med tilmelding senest den 23.09.21 kl. 16