Mød den nye bestyrrelse i Røde Kors Aarhus

18. marts 2024

Ansvaret for udvikling og drift af Røde Kors Aarhus varetages af en demokratisk valgt bestyrelse, som vælges hvert andet år på generalforsamlingen.

Bestyrelsen i Aarhus består af 10 bestyrelsesmedlemmer. På billedet ser i også vores sekretariatsleder Henriette Andersen og forperson for det lokale Ungdommens Røde Kors Tessa Moustsen.

Bestyrelsen sætter retning for afdelingens arbejde og understøtter, at Røde Kors Aarhus lever op til vores mission om at yde frivillig social hjælp, hvor der er behov for det.

På den seneste generalforsamling fremlagde bestyrelsen visionerne for 2030, som vil danne rammerne for arbejdet de næste seks år.

Særligt er der fokus på forebyggelse af ensomhed og mistrivsel blandt sårbare unge, samt nye måder at engagere og motivere frivillige på. Og så lægges der vægt på at videreudvikle nye og nuværende indtægtskilder, så organisationen forsat kan skabe værdi og hjælpe de mest sårbare og udsatte i Aarhus.