Ny medlemsaktivitet søger aktivitetsledere

12. marts 2021

Vi kan konstatere, at der i Aarhus er rigtig mange mennesker, der har brug for den hjælp og støtte, som Røde Kors er sat i verden for at give.

Vi har derfor brug for endnu flere frivillige og medlemmer til at støtte op om vores meningsfulde indsats. Bestyrelsen har stor interesse for dette arbejde, og har derfor valgt at etablere et aktivitetslederteam, til udvikling af den fremtidige indsats.

Bestyrelsen i Røde Kors Aarhus ønsker at blive bedre til at hverve nye medlemmer, og derfor skal medlemskaberne nytænkes og gøres attraktive for både privatpersoner og lokale virksomheder. Dette indebærer også et øget fokus på at fastholde de medlemmer og frivillige, som hver dag yder en stor indsats i Røde Kors Aarhus’ sociale aktiviteter. Hvordan det kan ske, vil aktivitetslederteamet have frie rammer til at arbejde med.

Bestyrelsen ønsker et team på 2-3 ledere, der kan drive aktiviteten sammen med de frivillige, som de nye ledere finder til opgaverne. Aktiviteten skal udvikle og gennemføre strategi for hvervning og fastholdelse af medlemmer (både privatpersoner og virksomheder)Derudover skal lederne opbygge samarbejde med lokale virksomheder samt udvikle og planlægge medlems- og frivilligtilbud.

Som en del af lederteamet får du fri adgang til frivillighuset og den samarbejdende Røde Kors-kultur i Nørre Allé. Der vil blive jævnlig sparring med bestyrelsen, og du vil blive en del af et netværk af andre engagerede frivillige aktivitetsledere, som løbende mødes.

Hvis det lyder som noget for dig, kan du gå ind på linket og melde dig