Nyt samarbejde med Aarhus Kommune og Foreningen Gadeliv

23. februar 2024

Sidste uge blev Kamil, som den første, hjulpet i forbindelse med indsatsen Housing First Stemningen var god og smilene store, da Kamil kunne shoppe genbrugsvarer til sit nye hjem.

Han fik både seng, sofa, sofabord, køkkenting, stole og den fine lampe på billedet. Vi er glade for at hjælpe Kamil godt på vej ind i dette nye kapital af hans liv, og glæder os til de mange næste, der følger efter.

Hvad gør Røde Kors Aarhus?

Vi hjælper med at gøre boligen til et hjem – et hjem bliver skabt af mere end blot fire vægge. Det vil vi i Røde Kors Aarhus gerne hjælpe med. Derfor har vi i december indgået et samarbejde med Aarhus Kommune og Foreningen Gadeliv om indsatsen, der støtter hjemløse, som er på vej i egen bolig. Indsatsen som er støttet af Aarhus Kommune, forventes at hjælpe 150 hjemløse.

Vi giver møbler og boligartikler fra vores egne butikker, for at støtte overgangen fra bolig til hjem. Så hvis du ligger inde med møbler du ønsker at donere, tager vi gerne imod. Har du ikke selv mulighed for at bringe møblerne, er det muligt at aftale nærmere om afhentning på 86 12 24 60.

I øjeblikket mangler vi chauffører. Hvis du, eller en du kender, har lyst til at hjælpe med at hente og bringe, så giv lyd på aarhus.info@rodekors.dk Vores chaufører kører altid sammen to og to.