Ohøj! Vil du med ud at sejle?

09. juli 2021

Røde Kors Aarhus vil gerne invitere på en fælles sejltur i Aarhus bugt med det historiske træskib Brita Leth.

Skonnerten Brita Leth blev bygget i 1911 og har en lang og interessant historie. Skibet blev blandt andet brugt til at transportere jøder fra Danmark til Sverige under anden verdenskrig. I dag er skibet fuldt istandsat og har god plads til landkrabber og matroser både indendørs og udendørs.

Vi stævner ud mandag d. 16. august cirka kl. 16.30, og lægger til igen tre timer senere kl. 19.30. Undervejs vil skipper fortælle om skibet, og du kan nyde lidt godt fra kabyssen i form af en platte med dertilhørende drikkevarer (øl/sodavand). Senere vil der også blive serveret kaffe og kage.

Arrangementet er et særtilbud og finansieret af en pulje fra Sundheds- og Ældreministeriet, derfor er det gratis at deltage for borgere 65+. Er du under 65 år, er det muligt at deltage, hvis der er ledige pladser, imod en egenbetaling på kr. 275.

Har du lyst til nogle hyggelige timer med havgus i håret, vind i sejlene, godt selskab og lækker mad?

Matroshat er valgfri, men vi anbefaler at medbringe en varm trøje/jakke, da der kan blive køligt ude på vandet.

Tilmelding senest d. 9. august., men gerne før, da der er et begrænset antal pladser. Pladser tildeles efter ”først til mølle”, hvor pladserne først fyldes op af tilmeldte +65-årige Du tilmelder dig ved at sende en mail til aarhus@rodekors.dk eller ringe til 8612 2460. Husk at angive, om du er over 65 år.

Vi glæder os til at se dig.

Obs. Røde Kors Aarhus sekretariat holder sommerferie fra d. 14.-31. juli. Tilmeldinger bliver derfor først bekræftet i starten af august.