PitStop åbner igen efter 7 ugers nedlukning

11. december 2020

Efter renovering af bygningen er PitStop nu åbnet igen og tilbyder atter hvile, omsorg og trygge omgivelser til byens mest udsatte mennesker. Åbningen sker tids nok til at få julepynten op at hænge, og det glæder både PitStops forstander, de frivillige og byens hjemløse.

Efter 7 ugers nedlukning genåbner PitStop nu endelig igen og er på ny klar til at tage imod byens hjemløse og udsatte. PitStop har pga. støj og byggerod været nødsaget til at holde lukket siden 14. oktober.

Forstander, Margit Krabbe, fortæller:
“Borgerne blev meget berørte, frustrerede og kede af lukningen. Jeg er derfor rigtig glad for, at vi igen kan tilbyde byens allermest socialt udsatte borgere et sted, hvor de kan få mad, varme, omsorg og en seng at sove i! Vores frivillige har også savnet at være her, og de er glade for, at de endelig kan komme tilbage”, fortæller forstander på PitStop, Margit Krabbe.
Genåbningen af PitStop sker i rette tid til julen, og de hjemlige lokaler er blevet pyntet med både juletræer, kravlenisser og julehjerter.

Jul på PitStop
Julen står for døren, og for de fleste mennesker er julen lig med hygge og samvær med familien. Mange af borgerne på PitStop har dog ingen kontakt til deres familier, og derfor holder PitStop også åben den 24. december og nytårsaften.

Nu har vi eksisteret siden 2018, og vi begynder så småt at have nogle juletraditioner. Vi har pyntet op, og vi skal også afholde vores årlige julebanko. Vi tilbyder en dejlig juleaften til dem, som har mest brug for det. Det bliver en jul med juletræ, andesteg, gaver, julesalmer og hygge”, udtaler Margit Krabbe.