Pop-up butik i Domen

21. oktober 2020

I starten af oktober afholdte vi vores første pop-up butik. Den succes gentog vi i sidste weekend og udvidede på samme tid konceptet fra at være et endagsarrangement i Bruuns Galleri til at vare tre dage i Domen på Aarhus Ø.

Pop-up butikken havde åbent fra kl. 12-20 d. 15.-17. oktober. Med Corona-restriktioner som påkrævede mundbind, håndsprit og begrænsning for antallet af gæster, var der allerede før åbningen kø ude foran Domen. Tøjet blev hurtigt rippet fra stativerne, og det anslås at cirka 200-300 personer lagde vejen forbi pr. dag. Caféen i Domen havde også åbent, så besøgende kunne nyde en tiltrængt kop kaffe efter en lang jagt efter gode genbrugsfund.

Alt tøjet fra pop-up butikken var samlet sammen fra lokale Røde Kors-tøjcontainere og butikker, og med hjælp fra frivillige blev tøjet sorteret og håndplukket, så butikken kunne have fokus på secondhand tøj af særlig høj kvalitet, men uden at gå på kompromis med Røde Kors’ sædvanlige lave priser.

Stor interesse
Projektlederne bag eventet, Emma Louise Hjorth Jeppesen og Vanina Ivanova, glæder sig over, at succesen fra Bruuns Galleri kunne skaleres op til et tre gange så stort event. De har haft travlt med at udvælge det tøj, der skulle hænge på stativerne i Domen.

“Der skulle tømmes rigtig mange containere for at finde det helt rigtige tøj til pop-up butikken. Vi sorterede med hård hånd, så kun det allerbedste kom med,” fortæller Emma Louise Hjorth Jeppesen.

Formand for butiksudvalget i Røde Kors Aarhus, Mogens Grøn, håber, at eventet har været med til at udbrede Røde Kors’ værdier og historie blandt et nyt publikum.

“Ved at være synlige i et helt nyt område, har vi forhåbentligt fået fat i en anden målgruppe end dem, der normalt kommer i vores butikker. Vi er blevet bekræftet i, at der er en stor interesse for den her slags begivenheder, og derfor gjorde vi det selvfølgelig igen,” fortæller Mogens Grøn.

Næste pop-up butikken er allerede på tegnebrættet – følg med på vores facebookside for at få sidste nyt.