Røde Kors Aarhus åbner en ny genbrugsbutik ved Bazar Vest

31. marts 2021

Røde Kors Aarhus slår dørene op til en ny genbrugsbutik ved Bazar Vest d. 8. april. Butikken kommer til at dele lokaler med et netværkshus, som er blevet skabt til at lave sociale arrangementer.

Røde Kors butikken Bazar Vest bliver en genbrugsbutik, hvor man kan købe tøj, nips, bøger, møbler, legetøj og børnetøj.  Vores frivillige har gjort et godt stykke arbejde, og man kan allerede nu mærke den gode stemning, der er mellem de frivillige. Aase, som er bestyrelsesansvarlig i den nye genbrugsbutik, er ikke i tvivl om, at butikken kommer til at stå snorlige til åbningen.

“Varerne er ved at komme på alle hylderne. Vi har alle brugstingene klar, og vi er ved at få tøj og møbler ind i butikken. Vi har super travlt!“

butikken er der også et legehjørne for de små. Der er købt og doneret en masse skønne legesager, hvor der blandt andet er ved at blive bygget et legetårn, som børnene kan lege med, når de besøger os. De voksne kan shoppe genbrugsguld, mens deres børn er godt optaget af vores børneunivers.

Udover legehjørnet er planen at skabe et nærkværkshus, hvor Røde Kors Aarhus gerne vil have forskellige arbejdsområder alt efter folks interesser. Røde Kors Aarhus vil gerne lave et område, hvor de kan hjælpe med at give genbrugstøj, og andet der kan laves på en symaskine eller med nål og tråd, et nyt liv. Udover det er planen også at skabe et netværksområde, hvor frivillige kan hjælpe med at reparere møbler, teknologi, og cykler. Der bliver også sat et køkken op, så der kan laves mad, enten af interesse, eller når Røde Kors Aarhus’ aktiviteter mødes. Stedet skal være et samlingssted, hvor alle er velkomne, og hvor vi sammen skaber et netværk.

På åbningsdagen, torsdag d. 8. april, har vi åbent fra 11-17.30, og i starten vil åbningstiderne hedde torsdag og fredag fra 13.30-17.30 og lørdag fra 10-14. Da genbrugsbutikken er afhængig af de frivillige, kan det opstå at åbningstiderne varierer. Følg derfor med på Røde Kors butikkens Facebookside Røde Kors butik Bazar Vest for at se kommende åbningstider.

Åbningen af butikken sker i overensstemmelse med myndighedernes retningslinjer og med fokus på at skabe tryghed for kunderne og de frivillige.