Røde Kors Aarhus’ årsberetning beretter om vækst og fællesskab

05. februar 2020

I dag har Røde Kors Aarhus offentliggjort sin årsberetning for 2019. Det sker som optakt til den ordinære generalforsamling den 26. februar, hvor formand Knud Aarup vil fortælle om afdelingens fokus og virke i det forgangne år.

Årsberetningen beretter og et år med vækst. Røde Kors Aarhus har udviklet og oprettet ni nye aktiviteter i 2019. Det er aktiviteter, der har fokus på fællesskab og de gode oplevelser. Særligt fællesskaber har fyldt meget for afdelingen, som udover at åbne aktiviteter til glæde og gavn for borgere i Aarhus Kommune også har sat ekstra fokus på det interne, frivillige fællesskab i Røde Kors Aarhus.

”Vi har i 2019 arbejdet med at åbne, udvikle, styrke og synliggøre fællesskaberne i Aarhus-afdelingen. Det fortsætter vi med i 2020, for det er blandt andet i fællesskabet, at vi styrker og dyrker det frivillige engagement,” skriver Formand Knud Aarup i sin indledning til beretningen.

De frivillige er hjertet i Røde Kors Aarhus. De 726 frivillige i Aarhus-afdelingen gør en verden til forskel for de svageste og mest sårbare borgere i det aarhusianske lokalsamfund. I beretningen kan man læse om deres vigtige arbejde, og hvad det giver dem, at være frivillig i Røde Kors Aarhus.

I årsberetningen kan man også læse om, hvordan Røde Kors Aarhus de seneste år har arbejdet med at blive mere synlig i Aarhus. Samtidig har afdelingen arbejdet på at indgå værdifulde partnerskaber med andre aktører i byen. Det gode samarbejde er vigtigt for afdelingen for når de lægger hovederne sammen med andre organisationer i Aarhus, kan de hjælpe flere og hjælpe bedre.