Røde Kors Aarhus søger kommunikationspraktikant

02. oktober 2023

Vil du arbejde med kommunikation i en alsidig og spændende hverdag? Vil du helt ind i maskinrummet på en frivillig forening og være med til at hjælpe sårbare borgere i Aarhus Kommune? Røde Kors Aarhus søger kommunikationspraktikanter til foråret 2024.

Røde Kors Aarhus er en selvstændig afdeling af Røde Kors i Danmark. Vi har mere end 45 forskellige, selvkørende indsatser i kommunen, som spænder bredt fra tilbud til ensomme og udsatte, undervisning, akuthjælp til genbrug. Vi er i konstant udvikling, da vores mission er at kunne yde frivillig hjælp, hvor der er behov for det.

Som kommunikationspraktikant kan du være med til at markedsføre og kommunikere om de enkelte indsatser og vores arbejde overfor både brugere, frivillige og kunder.

I løbet af praktikperioden vil du bl.a. få erfaring med:

• Intern og ekstern kommunikation f.eks. nyhedsbreve og pressemeddelelser
  • Planlægning og gennemførsel af frivillig hvervekampagne
  • Kampagneplanlægning fra idéudvikling til eksekvering
  • Strategisk og praktisk arbejde med SoMe – FaceBook, Instagram, LinkedIn og evt. TikTok
  • Producere tekst, billeder og video
  • Lettere grafisk arbejde til f.eks. plakater, flyers og SoMe
  • Hjælpe frivillige med deres egne kommunikationsindsatser

Derfor forventer vi, at du har styr på eller en vis forståelse for:

• Den gode historie
  • Kreativitet – du kan se de gode vinkler
  • Visuel kommunikation
  • Samarbejde med frivillige i alle aldre
  • Journalistik: skrive appellerende og letlæselige tekster, ofte baseret på interviews du selv laver
  • Optage og redigere små film
  • SoMe kommunikation og trends

Du må samtidig rigtig gerne være idérig og opsøgende, og ikke holde dig tilbage i.f.t. at stille spørgsmål til ”plejer”

Som praktikant i Røde Kors Aarhus vil du blive en del af et lille dedikeret sekretariat. Det er derfor en klar fordel, hvis du kan lide at tage ansvar for egne opgaver og har mod på at arbejde selvstændigt. Der er altid mulighed for hjælp og sparring.

Hvor og hvordan:

Røde Kors Aarhus holder til i et dejligt hus på Nørre Allé, hvor du dagligt vil møde frivillige og kolleger. Nogle gange vil du også besøge og arbejde ud fra Røde Kors’ butikker og centre andre steder i byen. Fagligt vil du referere til kommunikationsansvarlig Louise Ravn-Nielsen.

Mere information fås hos Louise Ravn-Nielsen på 29 46 55 05 / lorav@rodekors.dk

Motiveret ansøgning samt CV sendes til lorav@rodekors.dk