Stig på en guidet bustur i Aarhus

04. august 2021

Næste stop: Aarhus! Røde Kors Aarhus vil gerne invitere på en guidet bustur rundt i vores skønne jyske hovedstad.

Aarhus er en dejlig by! Og nu kan du selv få syn for sagen, når en særlig planlagt busrute tager dig med rundt til nogle af de mange store seværdigheder, både historiske, kulturelle, arkitektoniske og smukke, i smilets by. Vi skal blandt andet forbi Rådhuset, Aarhus Ø, havneområdet, Marselisborg og slotsparken, Mindeparken og ARoS

Vi ruller afsted tirsdag d. 24. august kl. 9.30 fra Røde Kors butikken ved Bazar Vest. Det er også endestationen, hvor vi står af om eftermiddagen.

Vi skal selvfølgelig ikke bare sidde i bussen og se Aarhus passere forbi, derfor vil der være stop undervejs og en aarhusguide vil løbende fortælle om byen og seværdighederne.

Omkring middag trykker vi på ”standser” ved ARoS, hvor vi byder på frokost i deres café og orangeri. Frokosten består af en tallerken med forskellige retter med dertilhørende surdejsbrød og drikkevarer (sodavand/øl). Vi skyller hele herligheden ned med lidt kaffe og chokolade.

Efterfølgende vil der være mulighed for at gå på opdagelse i museet og selvfølgelig nyde udsigten over Aarhus fra den ikoniske, farverige regnbue.

Arrangementet er et særtilbud og finansieret af en pulje fra Sundheds- og Ældreministeriet, derfor er det gratis at deltage for borgere 65+. Er du under 65 år, er det muligt at deltage, hvis der er ledige pladser, imod en egenbetaling på kr. 220.

Har du lyst til at stige på bussen og tilbringe et par hyggelige timer som turist i skønne Aarhus?

Tilmelding senest d. 15. august, men gerne før, da der er et begrænset antal pladser. Pladser tildeles efter lodtrækning, blandt alle tilmeldte +65-årige. Du tilmelder dig ved at sende en mail til aarhus@rodekors.dk. Husk at angive, om du er over 65 år.

Vi glæder os til at se dig.