Vellykket pop-up event i Bruuns Galleri

05. oktober 2020

Lørdag d. 3. oktober afholdt vi i Røde Kors Aarhus vores første pop-up event med second-hand tøj. Eventet fandt sted i Bruuns Galleri, og i ægte pop-up-stil havde butikken kun åbent én enkelt dag.

Arrangementet blev gennemført med hjælp fra frivillige og havde fokus på bæredygtighed og håndplukkede varer. Forberedelserne til eventet startede tidligt, og der har ligget meget arbejde bag. For at skaffe al tøjet har projektlederne bag eventet været rundt og tømme Røde Kors containere forskellige steder i byen – tøjet er derefter blevet sorteret og prismærket med hjælp fra de frivillige.

Synlighed
På et af de travleste steder lige i midten af Bruuns Galleri havde Røde Kors fået stillet 16 kvm til rådighed, som vi indrettede med tøjstativer og Røde Kors roll-ups.
Udover pengene så gav eventet også Røde Kors en masse god opmærksomhed på et af Aarhus’ mest trafikerede steder. Med denne form for events håber vi, at vi kan nå ud til en bredere målgruppe samt skabe mere synlighed om sammenhængen mellem Røde Kors’ genbrugsbutikker og Røde Kors’ lokale, sociale arbejde.
“Vi vil gerne afprøve mulighederne for at have en Røde Kors-butik i et område, hvor vi normalt ikke er så synlige. På den måde kan vi få kontakt til nogle andre mennesker end dem, der normalt kommer i vores butikker – og samtidig få fortalt Røde Kors’ historie og værdier i et andet miljø”, siger Mogens Grøn, formand for butiksudvalget i Røde Kors Aarhus.

Stort pop-up event i Domen på vej
Eventet i Bruuns galleri gav os en vigtig viden om, hvad der skal til for at arrangere et sådant arrangement. Nu glæder vi os endnu mere til d. 15-17 oktober, hvor vi skalerer arrangementet op og afholder et kæmpestort pop-up event i Domen på Aarhus Ø.